35 plus och 20 plus

Nu har Helen och Erika åkt hem. Det känns lite tomt här. Ingen tältsäng som står i vägen varje gång man försöker komma in i rummet, inga shoppingassar utspridda i hela trappen, inga dåliga skämt som man kan skratta i evigheter åt. Dessutom började det regna så fort de åkt, vi har haft kanonväder hela helgen, ca 20 plus och sol men idag på eftermiddaggen kom molnen och regnet tillbaka. Jag tror London sörjer att de har åkt. Hur som helst har vi haft en helt underbar helg så jag tänkte slänga upp lite bilder innan jag ska krypa till kojs för mycket sömn har det inte direkt blivit den här helgen.


I fredags körde vi min "standard-turist-promenad" eftersom Erika aldrig varit i London förut och ville se alltihop. Den avslutades på ett mysigt fik vid Greenpark för lunch och fotochbenvila.


Sen vandrade vi vidare upp till Oxford street och efter x antal timmar på primark och x antal timmar på topshop var klockan plötsligt 18.00 och middagsdags. Så vi tog en dubbeldäckare ner till Chinatown och gick in på första bästa restaurang, men vi gick lika snabbt ut igen eftersom den visade sig ha väldigt dåligt utbud. Eftersom det inte direkt är brist på kinarestauranger där så hittade vi snabbt en annan, något bättre. Mätta och belåtna, men grymt trötta, tog vi tunnelbanan hem och tittade på "An Education" på dvd medan jag åt massor av lösviktsgodis.


På lördagen åkte vi till Notting Hill för att prova på Portabello Market. Erika och Helen ville hitta hattar, smycken, klänningar och massa annat. Jag som inte hade några planer på att handla något mer än kanske en liten ring kom hem med både klänning, vintage skor och en silverklocka. Både Helen och Erika fyndade också en hel del fina saker.


Portabello Market var riktigt mysig och hur lång som helst, den är på Portabeollo Road och fortsätter i säkert 2 km.


På kvällen lagade vi pastasallad och satt ute i trädgården och åt och drack vin. Sen åkte vi in till Piccadilly och gick till klubben TigerTiger tillsammans med Sarah och Amanda. Det blev en riktigt lyckad kväll, vi träffade några andra svenskar och dansade fram tills de stängde. Vi var inte hemma förrän någon gång vid femtiden.


Så morgonen efter tog vi det lugnt, vi gjorde iordning brunch och satt ute och pratade om allt och inget.


Framåt eftermiddagen kände vi att vi kanske ändå skulle göra något under dagen så vi tog tåget in till stan. Vi åt sen lunch utomhus på ett litet tomt fik, vandrade längst små gator till Covent Garden, stannade och lyssnade på lite musik, gick vidare upp mot Soho, tog en öl på en pub och åkte sedan till Southfields och åt middag på en italiensk restaurang. På kvällen satt vi mest i soffan och åt glass och gjorde både ingenting och massa viktiga saker. Sen gick vi och la oss ganska tidigt eftersom jag skulle upp och jobba.


Tack tjejer, har verkligen haft en härlig helg! Tror inte att jag insett förrän nu hur mycket jag har saknat er förut. Det var länge sen jag skrattade så mycket som jag gjort den här helgen. (Jag har massa fler fina bilder på dig Helen, men vet inte om jag får lägga upp dem så du kan väl säga till mig i såna fall. Ge mig en hint om jag ska ta bort nåt också, det gäller er båda).

xxx

Kommentarer
Postat av: Louise

Vad fint ni verkar ha haft det! :D Och vilket härligt väder! Jag väntar på att det ska nå oss :) Och jag hoppas jag kan komma och hälsa på snart, jag saknar dig! <3 Puss, fina du!

2011-04-13 @ 22:58:02
URL: http://louieouie.blogg.se/
Postat av: Helen

hahaha, vaddå dåliga skämt? :P 35+.. she's so old!!

;) Ass-laaan<3

2011-04-14 @ 19:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0