Bröllopshysteri

Om en minut börjar "The Royal Wedding", det är riktigt stort här, tänk er när Viktoria gifte sig fast tre gånger mer och större. Engelska flaggor i varje skyltfönster, skvallertidningar om vilken klänning hon ska ha, kungliga frukostar på varenda pub och hotell och skyltar där det står "Don't worry, you can still marry Harry". Jag håller på att missa hela kalabaliken eftersom jag sitter i mitt kök och äter frukost. Men jag har blivit inbjuden till familjen att titta på det så ska snart ge mig iväg dit. Även om själva bröllopet inte är så jätte spännande så är det ju trevligt att prata lite med Julian och Nathalie eftersom jag inte hinner det så mycket i veckorna. Senare ska jag in till Hyde Park där de har storbildsskärm och möta upp Amanda och hennes kompisar. Lär vara flera tusen människor där, snacka om folkfest.

De två senaste dagarna har jag jobbat. Det har gått fint fint, kändes bra att vara tillbaka i vardagen. Och jag har saknat mina små sötnosar! Siri pratar om möjligt ännu mer nu, det är rena underhållningen att bara sitta och titta på henne. Men nu är jag ledig i fyra dagar igen, just på grund av bröllopet. Viktoria och Daniel fick minsann inte några röda dagar, Will och Kate får två.

Nej, nu måste jag ge mig av, annars missar jag väl alltihop!

xxx

Kommentarer
Postat av: Paula

Tips till alla som vill resa och hälsa på Katinka eller till andra ställen - på ett hållbart sätt: http://www.seat61.com/Sweden.htm

2011-04-30 @ 21:04:52
Postat av: Farmor

Efter tennisen i fredags och före hämtandet av Adam och Anton åt jag min lunch på Sandelsgatan och hörde från grannlägenheten vacker kyrkomusik och kom ihåg... precis när hon slöjdbehängd traskade in i katedralen. Det var vackert - stelt - och vackert. Mycket speciellt, troligen stenålders, men också historiskt. Kul att du var där - tycka vad man vill. Kram Farmor

2011-04-30 @ 21:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0