It's a beautiful day!

Visst blir man på så otroligt mycket bättre humör när det är fint väder!? Igår var det regnigt och grått hela dagen och då kändes det som att allt gick fel. Men idag har det varit sol och 20 plus och jag har varit på så himla bra humör trots att allt har gått fel, eller i alla fall en del har gått fel.

Vi har i alla fall haft en väldigt mysig dag i det härliga vädret. Efter tv, tandborstning och krångel vid påklädning tog vi oss bort till wandsworth common, jag gående, Siri i vagnen och Lukas på cykel. Vi började med lite lek i parkleken, fortsatte med glass och kaffe på caféet och avslutade med att mata fåglarna i dammen. På hemvägen orkade Lukas inte cykla längre så jag krånglade på cykeln på ståbrädan bakom vagnen och fick balansera alltihop samtidigt som vi var tvungna att skynda oss eftersom Lukas behövde gå på toaletten. Väl hemma ville Siri inte ta medicinen som hon behöver för att hålla febern nere, så två gånger viftade hon bort skeden som jag gav henne vilket resulterade i att båda jag och hon blev nerstänka av kladdig Nurofen. Men som man säger, tredje gången gillt. Lunch åt vi ute i deras trädgård och sen hade jag och Lukas lite lugna innelekar medan Siri sov middag. När hon vaknade gömde vi små chokladägg ute i trädgården och turades om att leta efter dem. Ungefär som gömma nyckeln, Lukas skulle nog kunna göra det i en halv evighet. Efter middagen lade jag och Lukas ett hundrabitarspussel uppe på hans rum och Siri satt och pillade med små olika saker tills Nathalie kom hem, en timma försent på grund av tågtrassel. Kort sagt en ganska härlig dag.

Nu på kvällen har jag skypat med Erika och Helen för att hjälpa de vid eventuella packningsproblem, för imorgon kommer de äntligen hit! Men innan dess ska jag och Amanda ha picnic i King Georges Park med barnen. Vädret ska nämligen fortsätta vara så här härligt hela veckan ut.

xxx


Wandsworth common


Ankdammen i Wandsworth common

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0