Vilse i Soho

Idag har varit en riktigt härlig dag. Jag vaknade först vid halv åtta men tvingade mig själv att somna om och sova till tio nu när jag äntligen är ledig. När jag ätit frukost och gjort mig iordning gick jag ner till gymmet, det var fräscht men ganska litet. Ska fundera lite på ifall att det känns värt att köpa ett gymkort där. Sen tog jag en runda i southside shoppingcenter, inhandlade ett par skor, en klänning från topshop, lite mat och tog reda på lite info om i-phone köp. De har precis kommit ut med 12 månaders kontrakt på abonnemang, så troligen kör jag på det.

Färdig med shoppingen skyndade jag mig hem, dumpade alla kassar och åkte in till stan för att träffa Michaela. Vi gick och åt en sen lunch på Vita Organic, en vegetarisk restaurang i Soho som vi pratat om att vi ska gå till ganska länge. Vi köpte varsin buffe och jag åt en gigantisk tallrik med alla möjliga maträtter. Mätta och belåtna gick vi till Chinatown där jag köpte "ris papper", tofu och ris nudlar, allt inspirerat av Anna. Resten av eftermiddagen spenderade vi med att gå vilse i Soho, gång på gång hamnade vi på samma ställe som vi redan varit på utan att ha någon aning om hur det gick till. Det ledde i alla fall till att vi gick förbi en fairtrade shop där jag köpte ett par örhängen och sen hittade ett jätte gulligt café med massa fina cupcakes där vi delade på en gigantisk chokladtårta och drack chai latte. Det blev en eftermiddag fylld med härliga skratt över allt och inget.

Nu på kvällen var tanken först att vi skulle gå ut men både jag och Amanda kände oss ganska trött efter att ha sprungit runt på stan hela dagen så vi bestämde oss för att köra på filmkväll istället. Tyvärr smsade hon för ett tag sen och skrev att hon kände sig lite dålig så hon skulle gå och lägga sig direkt. Så nu sitter jag här själv ikväll igen, lite tråkigt men det är sånt som händer. Nu kan jag i alla fall gå och lägga mig i tid så jag orkar med en lång och kul dag imorgon.

xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0