Sightseeings, vegorestauranger och streetart

Nu var det ju några dagar sen jag bloggade. Det blir så när folk är på besök. Även fast familjen ska vara här en hel vecka så är dagarna fullspäckade och vi kommer ofta hem ganska sent. Än så länge har vi:



Varit i Camden och shoppat och ätit på vegancafé. Där har de halva motorcyklar som sittplatser och gungstolar uppe på väggarna.


Hoppat på en sightseeingbåt vid London Eye och åkt längs Themsen. Därifrån såg vi vridna broar, hus som såg ut som berg och mängder av gamla fina byggnader.


Varit på Madame Taussades som jag har längtat efter sen jag var ca 15 år och vi började planera en resa till London.



Varit på en alternativ sightseeingtour med fokus på streetart vid Brick Lane.

Och såklart letat efter massor av olika vegocaféer och restauranger, några har vi hittat och några inte. Dessutom har jag lyckats ordna två av dem tre saker jag planerat sen jag kom hit; jag har köpt en i-phone (som jag redan är förälskad i) och jag har anmält mig till en kvällskurs (Drama, varje måndag mellan 18.30-21.00). Nu är det bara "bara" boendet kvar, men det har jag ju i alla fall fram till juni på mig. Vi har också köpt studentkläder till Vide, kan knappt tro att han redan ska ta studenten, det känns som att jag gjorde det alldeles nyss?!!

Imorgon kommer Anna och Linnéa hit, ska bli så kul och träffa dem igen! För ovanlighetens skull var det mycket längre sen jag träffade Linnéa eftersom jag besökte Anna för några veckor sen. Nu ska jag i alla fall sova så jag orkar ta mig upp och möta dem vid tunnelbanan imorgon. Mer foton och uppdateringar kommer efter helgen!

xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0