Green park och grand

Nu har jag gått och blivit matförgiftad eller magsjuk eller något, känns som att jag har himla otur med sjukdomarna här. Jag kände redan igårmorse att jag hade lite ont i magen men trodde inte att det var något särskilt. Därför åkte jag in till Waterloo vid 12 tiden och mötte upp Ronja, en tjej som är aupair ca en halvtimma från London och som kom hit en vecka efter mig. Vi gick samma runda som jag och Michaela gick för några veckor sen förbi alla turistställena (london eye, trafalgar square, big ben, westminister abbey och buckingham palace) och hamnade till slut i Green Park där vi mötte upp Michaela. Efter ett tag kom även Sarah och vi gick och handlade lite lunch och satt i flera timmar i parken och hängde. Det var hur härligt som helst och massa folk där. När vi tröttnat tog vi en snabb runda upp på oxford street där det var helt extremt mycket människor. Känns egentligen lite onödigt att gå där när jag har ett shoppingcenter med de flesta affärerna tio minuter bort men jag skulle till en telefonaffär för att kolla i-phone priserna där. Sen tyckte vi att det kunde räcka så vi tog t-bana och sen tåg hem.

Efter lite mat och en dusch begav jag mig iväg till Clapham Junction där jag träffade Amanda och Josefina. Vi anslöt sen till Josefinas kompisar inne på klubben Grand. Det var en väldigt häftig lokal, såg ut lite som en gammal teater och de spelade bra musik. I och med att det är så nära, tar ca 20 min härifrån, så känns det som ett väldigt bra ställe att besöka igen. Jag åkte hem ganska tidigt, någon gång vid ett.

Eftersom jag är sjuk har jag bara varit hemma idag. Jag skulle ha träffat Amelie på brunch men det får bli en annan gång. Nu ska jag äta lite ris och dricka svart te till middag.

xxx


London Eye från Green Park


Vad är det som skymtar där bakom träden?


Det visade sig vara Buckingham palace, vilket jag inte förstod förrän vi var där, så mycket har jag lärt mig om London på mer än en månad.


Michaela, vädret ser mycket sämre ut än det är, det var nog minst 15 grader, troligen mer.


Ronja i Green Park


Kommentarer
Postat av: Farmor

Va´kul det är att få följa dig over there - och att se alla kort. Det är fantastiskt vad du har hunnit med på "bara" en månad. Dags för skypning snart!

1000 kramar. Farmor

2011-04-03 @ 23:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0