Rostiga burkar och vackra fjorder

Här kommer ett urval av de ca 300 bilderna jag tog i Norge


Vi började vår seglats i Flekkefjord där vi bytte från bil till båt. Det var en väldigt liten by så det kändes tryggt även om vi kom dit efter bombdådet och skjutningen på Utøya.


Nästa dag seglade vi till Hidra som såg ut lite som en sagoö, och Vide försvann fort bort barfota genom snåren.


Mamma fick låtsas vara ett får för att komma fram på ön och bort till Vide...


Men väl förbi alla buskar så fick vi se en ganska otrolig utsikt...


Hela familjen!


...och några rostiga burkar. Runtomkring var det en fläck med den röda mossan som ni ser, men längre bort var allt grönt så vi funderade lite på om rosten kunde färga av sig. Vad tror ni?


Eigerøy fyr.


Hängbro rakt in i berget precis vid början av Lysefjorden.

Lysefjorden


Jag blev smått förälskad i alla vattenfall, tycker att det är så vackert.


Längst ner är två små bergsgetter, men de går knappt att se...

Ser ni fyrkanten mitt i molnen? Den kallas för predikstolen och är en fyrkantig utstickande del av berget med en spricka mitt i. Tydligen är det helt säkert att gå ut på den och nerifrån våran båt kunde vi se små prickar titta ut över kanten.


Lysefjorden.

Och längst in i fjorden; Lysebotn.


Ganska otroligt ställe.

Kameralek


Jag och Pappa (och Vide långt bort)


I stavanger hade de "Tall ship race" så där var fullt med stora skepp


Stavanger


Hela vattnet var fyllt med blommor som minne till de som dött, vila i frid!


Och så var det dags för mig och Vide att ta sig hem, vi tog nattbuss till Oslo. Även om det var ganska jobbigt så fick vi se mycket vacker på vägen, som insjöar...


...små broar...


...och soluppgången.

Nästa gång jag har lite tid ska jag lägga upp foton från sista dagarna i Stockholm och sen är det London som gäller!

xxx

Kommentarer
Postat av: mormor

Oj vilka fina bilder, vilket fantastiskt landskap, så dramatiskt till skillnad från det böljande Danmark. Nu ska jag smsa till Paula och höra var de är. Kram mormor

2011-08-15 @ 17:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0