En namnlös bro, rött tegel och en pysslande räv

Även om det är väldigt trevligt med gamla minnen (kanske mer för mig än för er) så kanske ni vill veta vad jag har för mig här och nu också? Det är ju trots allt därför jag har startat bloggen. Det har varit fullt upp hela veckan. I tisdags hade jag min sista grammatik lektion, igår var jag och bowlade (se upp släkten för nu har jag övat!) med Ung i London och nu ikväll har jag varit på The Ship och tagit ett glas vin med Emelie. Men det jag tänkte skriva om är fredag - måndag eftersom jag hade besök från Göteborg då.

Fredag:

Det var fina Amanda som kom hit för en långhelg i det som i våras också var hennes hemstad.


Efter en gigantisk frukost och lite shopping på oxford street åkte vi ner till Borough Market.


Vi köpte varsin otroligt smarrig macka och gick sen runt och tittade på julpyntet och provsmakade lite allt möjligt.


Med varsin varm äppelmust i handen promenerade vi sen vidare längst southbank.


Vi gick över den bron som jag alltid tror är waterloo bridge men egentligen heter något helt annat och fick en väldigt snygg vy över London Eye.


Efter att ha promenerat runt lite i Soho var vi så trötta så vi köpte med oss mat från Princi och åkte hem och tände ljus, tittade på film och hade det mysigt.

Lördag:

Precis som förra gången jag skulle till Harrods så tänkte jag helt fel så vi åkte till South Kensington. Men eftersom det är ganska runt att gå runt i det området gjorde det oss inte så mycket.


Efter en kort promenad hamnade vi dessutom på Harrods i alla fall. Där var det precis så kaosigt som det går att tänka sig att det ska vara en lördag några veckor innan jul; det gick knappt att röra sig. Amanda lyckades ändå, efter lite beslutsångest, köpa med sig en burk te.


När vi åkte uppåt för att titta på julavdelningen hörde vi plöstligt operasång och insåg snart att det faktiskt stod en livslevande operasångerska på en liten balkong och sjöng. Det är nog bara på Harrods du kan vara med om det.


När vi hade fått nog av kaoset tog vi oss vidare till nästa kaos på Oxford street, men smet snart upp till ett litet lugnare café. Jag kan nu stolt berätta att jag har hittat ett nytt favoritställe; Joe & The Juice.


Efter att ha samlat lite energi tog vi oss ann kaoset igen och sprang i lite mer butiker och gick runt i Soho.


Middag åt vi på Byron i Soho där de har en projektor på väggen som visar gamla filmer och boxningsmatcher.


Resten av kvällen spenderade vi med att se "My week with Marlyn" på en gammal biograf i Notting Hill. Lite då och då kunde vi känna och höra tunnelbanan dundra under oss.

Söndag:

Eftersom jag hade gjort en sådan mysig upptäck helgen innan så var vi ju tvungna att börja söndagen just där, på Colombia Road Flowers Market.


Bara att gå runt och titta på alla färgerna och höra dem skrika "two for a tena" är ju så mysigt.


Ännu trevligare är att vad som helst kan dyka upp. Vad sägs om en räv som sitter i ett fönster och pysslar?


Det visade sig vara en liten butik en trappa upp där räven satt och sydde.


När vi skulle vidare gick vi vilse lite och hamnade i en rondell med massa fina hus i rött tegel runtomkring.


Vi gick ännu mer fel och hittade fler fina hus.


Tillslut hittade vi i alla fall till Brick Lane. Vi fick i oss en efterlängtad lunch och gick sedan runt och fyndade lite småsaker.


Eftersom jag skulle jobba dagen efter nöjde vi oss med en middag på kvällen och åkte till den lilla hemliga franska restaurangen som jag har varit på ett par gånger nu.

Måndag:

Amanda spenderade nästan hela dagen med julklapps shopping inne i stan, så så fort jag hade slutat så kom jag efter. Vi åt middag på en italiensk restaurang och spenderade sen lite tid inne på Waterstones och Selfridges.

För er som vill ha den korta versionen så hade jag helt enkelt en väldigt mysig helg med massa prat, julshopping, mat och julkalendern varje kväll. xxx

Kommentarer
Postat av: Paula

Härligt med Londonsisk uppdatering till frukosten! Det är så kul att få höra och se vad du har för dig!

Mamman

2011-12-09 @ 08:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0