Första inlägget

Just nu sitter jag på flygplanet på väg till London. Hittills har allt gått bra, jag hade exakt 23 kg vid incheckning och ingen har än så länge påpekat att både mitt handbagage och min handväska är lite för stora. Med andra ord, jag fick med mig det mesta av det jag ville och allt flyter på. Det enda problem jag har just nu är att jag tappade korken till min vattenflaska och lyckas inte hitta den, så därför sitter jag och halsar i mig vatten. Men än så länge inga tecken på att jag gett mig iväg på en resa som jag inte borde.

Om det är någon som inte vet så ska jag spendera ca ett år i London och jobba som nanny hos en familj i Wandsworth. De har två barn, en flicka på 1,5 år och en pojke som är 4 och redan har börjat skolan. Än så länge har jag inte hittat något boende, utan första veckan får jag låna dotterns rum och springa runt till olika flatshares, förhoppningsvis hittar jag något som passar relativt snart.

 

Nu vet ni att jag lever och att allt går fint. Vi hörs snart igen!

 

Over ’n out! Puss å kram


Kommentarer
Postat av: Simone

Åhhh skönt att allt gick bra! Hoppas att första dygnet har varit bra ?! Ska följa din blogg slaviskt, haha. Massor av pussar & kramar!!!

2011-02-24 @ 19:15:52
URL: http://http://nyfikenunderbar.blogspot.com/
Postat av: Linnéa

vad bra att allt gick som det skulle! Ska jag försöka mig på att gör en header till dig? Puss!!!!

2011-02-25 @ 18:32:23
Postat av: mormor

Så engelskt det ser ut. 900 miles away låter mycket långt borta. Alf är glad att du äter havregrynsgröt, mycket nyttigt tycker han som också gör det. Så trevligt att du redan träffat några vänner. Det finns så mycket att upptäcka i en ny stad och bra att ha några att prata om det med.

kram mormor

2011-02-28 @ 16:08:02
Postat av: mormor

Har just överlämnat din fina fotoalmenacka till Simon, han blev glad förstås. Det är verkligen en trevlig och personlig present. Läser om hur du arbetar med dina Londonbarn, det är ju både roligt och mycket intensivt att ta hand om barn, minns min egen tid som hemmamamma och hur annorlunda jag tyckte att det var att arbeta på förskola där man får rast och arbetskamrater. Det är trevligt att du har vänner med samma arbete så ni kan utbyta erfarenheter. Jag förstår att du tycker det är svårt att skriva kort när så mycket kan hända under en dag. Kram mormor

2011-03-12 @ 20:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0