Två dagar och två nätter

...har jag nu spenderat i London. Hitills känns allt väldigt bra. Än så länge lånar jag Lukas (sonen, 4 år) rum på tredje våningen. Huset är verkligen typiskt engelskt; långt och smal, väldigt mysigt faktiskt. Imorgon ska jag dock flytta till ett annat hus. Jag kommer hyra ett rum av en man som är gift med en fransyska och därför nästan aldrig är hemma. Så i stort sett har jag huset för mig själv. Jag kommer bo där tills jag hittar något bättre, men som längst tre månader eftersom huset ska säljas sen.

Det jag hunnit med än så länge är att gå till två olika parker, ett shoppingcentrum och huset som jag flyttar till imorgon. Igår var jag totallt förvirrad och dislokaliserad efter att vi gått runt, men idag har jag fått lite bättre koll. Jag kommer nog fortfarande gå vilse, men det går åtminstone åt rätt håll.

Jag avslutar mitt inlägg med ett citat från Lukas: "It is looovely outside today". Så otroligt sött. Men han har verkligen inte fel, här är typ 13 plus och sol då och då. Känns som en lite sämre svensk sommar, men så är det ju bara februari också. Hur härligt som helst!

Nu ska jag gå och se någon slags deckare med föräldrarna i familjen.

Over 'n out! xxx

Ps. Linnéa, du får hemst gärna prova att göra en header till mig, det mesta är bättre än att ta en färdig ;) Funkar det bäst om jag skickar lösen till dig så att du kan gå in och ändra direkt i bloggen?



Utsikten från Lukas rum

Kommentarer
Postat av: Helene

Fy sånt härligt väder! Här slaskar det järnet...

2011-02-26 @ 16:49:19
URL: http://hemmahelene.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0