Kapsyler, blommönster och franskt

I söndags var det så fint väder och vi hade hunnit se så mycket av London dem tidigare dagarna så vi tog tåget till Brighton.


Vi promenerade såklart raka vägen ner till stranden.


Där satte vi oss ner ett tag och jag och mormor gick ner och kände på vattnet. Det var mycket varmare än i april kan jag lova.


Stranden består av massa fina stenar, och en och annan kapsyl.


Medan vi väntade på lunchen tog jag en snabbtitt inne på min nya favoritaffär, Cath Kidson. Där är allt blommigt eller prickigt.


Efter lunchen gick vi bort till den fina lilla parken som ligger mitt i Brighton där det finns ett stort palats.


Där hade en orkester precis börjat spela så vi satte oss och drack kaffe, åt glass och lyssnade.


Efter lite mer promenad i alla små gränder tåg vi tåget tillbaka till London och satte oss på en fransk restaurang.


Där var allt väldigt franskt, väldigt gott och relativt billigt så dit kan jag nog gå igen. Enda missen var att servitören glömde ge kocken våran beställning, så vi fick vänta väldigt länge. Men han bad i alla fall om ursäkt sen.


Precis bredvid ligger en liten konstig vinkällare som vi var på första kvällen. Kvinnan som jobbade där var väldigt speciell och gick ut med ett glas rött och en cigarett ungefär en gång i halvtimman.


Dagen efter, med andra ord igår eller i måndags så jobbade jag som vanligt. Dock så kom mormor och Alf bort till East Putney så jag och Siri mötte upp dem där. Vi gick runt lite i Wandsworth park, tog en kaffe på cafeét och vandrade sen längs Themsen tillbaka till mitt jobb.

Det blev en väldigt mysig helg, vi hann göra massa saker utan att det kändes stressigt och vi hade massor av tid att umgås, vilket såklart var trevligt. Nu laddar jag inför premiären av Harry Potter på torsdag (jag och Amelie ska in till Trafalquar Square och se när kändisarna går på röda matten!!!) och såklart ännu mer inför att Helen och Erika kommer hit på fredag och stannar en hel vecka. Längtar!

xxx

Kommentarer
Postat av: mormor

Vilken fin bild du tagit av stenarna i Brighton, vi har 4 stycken + lite snäckskal på matsalsbordet. Ja, det var en härlig helg, kändes som om vi var i London mycket fler dagar eftersom vi hann göra så många spännande saker. Hörde lite av Paula om dina bostadsbekymmer, hoppas det ordnar sig. Stor kram mormor

2011-07-06 @ 14:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0