Fingertoppar, trappor och non-stoping-talk

Nu har jag fått helg, det känns lika lyxigt varje vecka att ha fredagen ledig. Veckan som gått har varit minst sagt omtumlande. Det började i måndags när jag stog och skar potatis och samtidigt råkade skära igenom halva mitt lillfinger. Det låter värre än det är, det var på fingertoppen så det blev inte så farligt, jag satte på ett plåster och fortsatte med maten. Dock har halva nageln nu ett hack i sig och jag har inte kunnat använda handen riktigt som vanligt av rädsla att det ska göra ont, tur att det var vänster handen.

På tisdagen blev det ännu mer dramatiskt. Jag var uppe på övervåningen för att hämta barnens tandborstar. Som vanligt hade jag med mig Siri upp, hon följer med var jag än går. Förutom när jag sprang upp snabbt som attan dagen innan för att hämta ett plåster till mitt halva finger. Den lilla flickan är otroligt snabb, för plötsligt så rullar hon ner för hela trappan och den trappan är både lång och brant. Hon landar längst ner på golvet på mage och jag rusar efter så fort jag kan utan att själv trilla. 2 sekunder efter att hon själv nått golvet gallskriker hon, har aldrig hört henne skrika/gråta så. Men efter lite tröstning så är hon tillbaka till sitt vanliga jag igen, gråten var bara av rädsla. Otroligt nog visar det sig att hon inte har fått en enda skada, inte ens ett litet blåmärke. För säkerhets skull så höll jag ju extra koll på henne och väckte henne under vilan ifall att hon hade fått en hjärnskakning men det var ingen fara. Det verkar snarare som fallet har haft motsatt verkan, hon var jätte glad hela dagen och har ätit massor de senaste dagarna. Tyvärr är hon fortfarande inte det minsta rädd för trappan. Det är snarare jag som är rädd för trappan nu.

Vi hade båda två väldigt tur i oturen alltså. Får väl avsluta med lite trevliga saker som har hänt. I måndags hade jag min dramaclass vilket är riktigt roligt. Igår var jag med Amanda på bio och såg "Last night", den var bättre än förväntat. Barnen verkade jätte glada att se mig igen efter semestern och de har båda två fått mig att skratta med sitt aldrig-slutande-prat. Siri pratar om allt och inget, och man förstår inget. Lukas pratar med allt och alla och det tar aldrig slut. Det var allt för nu. Trevlig helg!

xxx

Kommentarer
Postat av: Louise

Men herregud vilken tur att allt gått bra med fingrar och trappor, det låter hur läskigt som helst! Men skönt att allt ordnar sig. Ta det försiktigt nu, och ha en trevligt helg! <3

2011-06-17 @ 13:55:38
URL: http://louieouie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0