Mozzarella, regnskurar och houseparty

Fredag. Joggintur på morgonen. Promenad upp till Amanda för lunch och hjälp med packning. Det tog säkert tre timmar så sen fick jag skynda mig bort till familjen för att kopiera lite papper och till posten för att posta papprena. Handlade lite nödvändigheter och sen tillbaka hem igen. På med lite smink och sen in till stan för middag på Jamie Olivers Italian. Det var Sarahs sista arbetsdag så jag, Amanda och Sarah träffade hennes arbetskamrat Aaron och hans vän Corry, båda kanadensare och riktigt härliga. Det blev bruschetta, mozzarella ost, oliver, ricotta ravioli, halv lemon cake och halv panna cotta, rött vin och en drink. Jag behövde dessutom bara betala 10 pund eftersom vi hade sån tur med sällskapet. Vid halv tolv tyckte vi att det kunde räcka för kvällen och drog oss hemåt.







Lördag. Tog det super lugnt på morgonen, det var väldigt skönt. Jag vaknade vid halv tio av att Amanda skickade ett sms "Jag var så pigg imorse så jag gick till gymmet. Bara så att ni inte tror att jag blivit kidnappad". Hon är galen den människan, vaknar halv 9 och går och tränar. Själv gick jag ner till köket, öppnade dörren till trädgården där det för en gångs skull skymtade lite sol, åt frukost och bläddrade igenom pjäserna som jag har lånat på biblioteket. Jag hittade faktiskt en monolog, eller egentligen två, men de är i samma pjäs, så det blir någon av dem. Sen hann jag både duscha och göra mig iordning innan Sarah vaknade och Amanda kom tillbaka. Så då blev det alldeles lagom att åka in till stan och möta upp Amelie för sushi och promenad längst Southbank. Vi hann även se lite av West end live, där de visar delar ur olika musikaler, och ta en sväng inne på National Gallery när en av alla dagens regnskurar kom. Vid femtiden åkte vi hemåt, handlade och lagade tacos. Så gott. Senare åkte vi till Sarahs arbetskompis, Gemma, som hade houseparty. Det var jätte mycket människor där och en väldigt mysig lägenhet. Vi dansade, pratade med trevliga människor, stog i toalettkön och hade riktigt roligt. Framåt småtimmarna tog vi en taxi hem och somnade som stockar i våra sängar.







Söndag. Seg morgon, stackars Sarah gjorde illa foten lördag natt och kunde inte följa med, men vi andra tog oss tillslut in till stan. Vi gick förbi Cat Kidson affären och jag kände det som att jag kommit till himmelriket, så otroligt mycket fina saker. Efter det blev det mat på Princi inne i Soho, ett italienskt ställe med massor av god mat. Jag åt hur mycket som helst. Dessutom gick vi efter lite strövande på oxford street till Ben´s cookies där jag köpte en "Cookie monster" med en gigantisk skopa mango sorbet och en triple choclate cookie, väldigt gott men väldigt mättande. Sen tunnelbana hem och nu ocean eleven.




Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh vad mycket kul! Ta hand om dig sötnos! Puss. <3

2011-06-20 @ 07:27:31
URL: http://linneakarlgren.devote.se
Postat av: Farmor

Härligt att höra att du kallar London "stan". Det verkar som om du har tagit "stan" till dig och nu är den din lilla by.

Sköt om dig, akta fingertoppar (läs gärna "Här ligger jag och blöder" av Jenny Jägerfeld - Gilla förlag - apropå fingertoppar) men var inte rädd för trappor. De går alltid uppåt eller nedåt och slutar plant.

Kram!

2011-06-22 @ 22:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0