Blomsterkransar, Little frogs och Bon Jovi

I lördags var det dags för midsommarfirande här i London, eller närmare sagt i Hyde Park.


Jag och Amelie fixade varsin pastasallad, köpte blommor till kransar och åkte dit vid 12 tiden.


Där träffade vi Therese och Denise, vi hängde lite med dem och deras stora "aupair" gäng.


Sen hängde jag lite med Anna, Mikaela och Sofia som var också där. Och Josefina, men henne lyckades jag inte fånga på bild.


Under dagen skedde tre danser kring midsommarstången, jag var med på två av dem. Ganska bra jobbat.


Alla som inte var svenskar tyckte att det var en väldigt rolig tradition vi hade och dansade glatt efter. För att de skulle förstå lite bättra så översattes "Små grodorna" till "Little frogs".


Midsommarstången var pytteliten, ungefär lika lång som mig, det gick rykten om att den inte fick vara längre på grund av restriktioner från Royal Parks eller liknande.


Det var ganska mycket folk där, förra året beräknades det vara ca 3000 som kom för att fira.


Vi satt där och pratade, åt, drack och lyssnade på Bon Jovi (som spelade på en festival precis bredvid) tills det började bli mörkt vid elvasnåret. Här har vi Sebastian, Jonna och Michaela som vi hängde med största delen av kvällen. Lätt en av dem bästa midsommrar jag har haft. Jag och Amelie kom fram till att vi borde göra det till en tradition att köra midsommarafton hemma i Sverige och midsommardagen i Hyde Park.

Idag, söndag, har vi också hängt i Hyde Park. Det blev dock en liten lugnare dag. Bara jag, Amelie, Michaela och Jonna. Vi spelade kort, läste tidningar, åt mjukglass och lyssnade på Train som spelade på samma festival som Bon Jovi dagen innan. Väldigt mysigt med gratis livespelningar när man ligger och solar.


Hur firade ni midsommar?

xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0