En räv, syltkakor och lattemorsan

Vet ni vad som hände för ett par timmar sen? Jag var i köket och gjorde lite sittups och armhävningar när jag såg att nåt rörde sig på muren i trädgården, jag trodde att det var en ekorre och stannade upp i mina rörelser. Men istället för en ekorre så hoppar en RÄV fram och upp på taket mitt emot och sen iväg. Det är inte ofta man ser rävar. Tror i och för sig att dem är lite vanligare här, för jag har sett några förut. Men aldrig så nära och tydligen. Ska jag vara ärlig är jag dessutom lite rädd för dem, för jag har hört att de har attackerat spädbarn här i London och de har ofta skabb och ser ganska obehagliga ut.

Här har ni förresten bananglassarna jag skrev om igår, den här gången även med en äppelbit och med deras namn i glasyr. Dem kanske inte ser så aptitliga, men Lukas tycker att det är väldigt kul med namnen på i alla fall. Idag har jag förutom att göra bananäppelglassarna lagat en mousakka och bakat syltkakor med barnen. Jag börjar känna mig som en riktig husmor. Annars brukar jag mer vara som en lattemorsa eftersom i stort sett varje morgon, eller i alla fall många, börjar med att jag och Siri går och tar en kaffe på Costa.


Nu ska jag gå och lägga mig, tänkte att jag ska testa att sova i det andra rummet (där Sarah sov förut) och se om jag vill byta. Sov gott!

xxx

Kommentarer
Postat av: Paula

Sicken klok dotter jag har! Frukt är glass!

Puss från mamman

2011-07-01 @ 19:34:09
Postat av: Paula

Men... ska det aldrig komma något nytt på den här sajten? Jag vill ju veta vad ni hittar på!

Jag har ett brev till dig här, som jag kan öppna när vi Skypar nästa gång. Verkar inte vara så kul/personligt.

Är det jeansen som ligger i din soffa som var Vides och nu är fritt fram att ta av?

Mamman,

igen

2011-07-02 @ 17:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0