Borders and customers

(Jag har lagt upp flera inlägg från helgen så om ni vill läsa de i rätt ordning så får ni gå ner först)

Ojojoj, önskar att jag kunde lägga upp det här direkt, men det får väl vänta precis som allt annat. Nyss blev vi stoppade i tullen. Först fick vi gå av och visa vårt pass två gånger, en gång i fransk passkontroll och en gång i engelsk passkontroll och det var väl egentligen inga konstigheter med det. Men sen blev vi alltså stoppade och var tvungna att gå av bussen, ta alla våra väskor och gå in i en liten byggnad. Där fick vi gå igenom samma sak som man gör på flygplatsen. Det tog en halv evighet för dem att gå igenom alla vilket gjorde att vi missade vår båt. Jag tycker inte riktigt om att gå igenom sånt där, det känns lite obehagligt. Det konstiga är att de frågade nästan alla ”Do you live in the UK/Belgium?”, ”For how long have you been there/are you planning to stay” o.s.v. Men mig frågade de ingenting sånt, jag gick igenom både passkontroll och tull utan några frågor överhuvudtaget. Jag tycker att de borde undra med tanke på att jag åker från Bryssel till London men är svensk. Jag undrar om det beror på just det faktum att jag är svensk eller om det beror på att jag är en ung tjej. Vad tror ni?

Nu sitter jag i alla fall på båten och äter grönsaks lasagne. Skönt att åka båt den här gången så man får gå av bussen och röra på sig. Sist åkte vi ju med tåg genom tunneln och då kunde man bara gå av och gå på toaletten och man såg absolut ingenting ut. Nu har jag hela havet utanför fönstret och det är ju verkligen inte illa.

 

xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0