Grävskopor och silkespapper

Nu har jag tagit helg, så just nu sitter jag i min säng och dricker te, äter god belgisk chocklad från Anna och lyssnar på skönt musik. Det är så himla skönt med tre dagar ledigt i veckan, den där extra dagen känns alltid så lyxig eftersom jag inte är van vid den. Om ett litet tag ska jag gå och lägga mig, så jag hinner med mycket kul imorn, men först ska jag berätta lite om min dag.

På förmiddagen var jag och Siri på hennes playgroup. Men innan dess han vi stötta på två mammor som Lukas stifftat bekantskap med bara genom att vara väldigt social och prata med alla, så de hejade jag ju såklart på. Det känns som att jag snart kommer känna varenda mamma här i området, det kommer nog Lukas se till om inte annat. Strax innan lunch gick vi och hämta Lukas på skolan och eftersom Siri somnade på vägen så gick vi sedan direkt till lekparken. Där höll de på med något slags arbete, så i ett hörn grävde de med grävskopa. Där blev Lukas som fastklistrad så jag hade tid att andas ut lite och bara ta det lugnt. Efter lunchen försökte jag få Siri att sova lite till men det var helt omöjligt, hon låg och pratade, reste sig i sängen, kikade på mig över kanten och skrattade. Inte trött alls. Så istället gick vi bort till One a clock club och spenderade eftermiddagen där. Efter middagen gjorde vi morsdagskort till barnens farmor genom att limma silkespapper på utklippta hjärtan. När jag kom hem var jag otroligt nog ganska pigg så jag gav mig ut på första jogginturen på flera veckor, det gick ändå helt okej. Imorgon ska jag på rundvisning på ett gym här i närheten, känns det bra ska jag nog köpa gymkort där så jag kan komma igång med träningen ordentligt.

Nu är det sovdags. Hoppas att ni har det fint därhemma! xxx

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej Katinka vännen! Jag saknar dig, kul att läsa om dina påhitt med barnen :-) längtar till vi ska komma och träffa dig! haha säger det varje gång. Nu har jag Skype i telen så vi kanske kan pratas vid oftare nu :-D puss och kram på dig!

2011-04-01 @ 12:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0