London, baby!

Jag har haft en otroligt härlig helg och inte en enda ledig stund. Jag har gjort saker i stort sett hela tiden. Tänkte skriva lite kort om alla händelserna, och sen låter jag dem tusen bilder jag har tagit tala sitt eget språk. Vill ni se bilderna större så är det bara att klicka på dem.

Fredag
förmiddag spenderade jag hos familjen, vi gick till en park och sen när Siri hade somnat så gick jag hem med henne medan Nathalie gick på husvisning. Därefter mötte jag upp Michaela som skulle spendera helgen hos mig för att slippa ta in på hostel. Vi åkte in till stan och gick från waterloo till green park via allt det där som man ska se när man är i London; London eye, London Bridge, Big Ben, Westminister Abbey. Sen handlade vi mat på Marks & Spencer och åt ute i Green Park, väldigt mysigt. Framemot kvällen möte vi upp Sarah och ett gäng för att gå till puben, som man såklart måste göra när man är i London.



fotnot: The Ritz är ett hotell som är känt för sitt "Afternoon tea", att gå på det kostar 50 pund, dvs 550 kr, för lite te!

lördagen promenerade vi runt i southfields och shoppade i southside. På kvällen lagade jag, Sarah och Michaela middag och åt tillsammans hemma hos mig och sen drog vi in till stan där vi först satt på en bar och sen gick vidare till en klubb, som visade sig vara en gayklubb. Vi hade otroligt kul och dansade i stort sett hela tiden.



Söndagen blev ganska lugn. Jag och Michaela mötte upp Sarah vid Green Park för att se matchen mellan Liverpool och Manchester United. LIV vann, 3-1. Vi tog en promenad igenom Green Park som är otroligt vackert och hamnade vid Buckingham Palace, en till sevärdhet att bocka av listan. Sen tog vi bussen till Oxford circus för en chailatte på Starbucks.



Det var den helgen, jag ser redan framemot nästa. Take care. xxx

Kommentarer
Postat av: Simone

Herre gud vad underbart det låter :D! Det går inte att låta bli att bli ena aning avis på hela London livet. Akta dig när jag väl kommer för att hälsa på, kanske jag rent av stannar förevigt, haha ;)Saknar dig mega mycket <3 PUUUUUUUUUSS

2011-03-07 @ 17:14:13
URL: http://http://nyfikenunderbar.blogspot.com/
Postat av: Simone

Min nya bloggadress ;)

2011-03-07 @ 19:51:37
URL: http://saganomsimone.blogspot.com/
Postat av: Farmor

Vad underbart att du tycks trivas så bra redan o har kompisar o "gör" London o att det funkar med barnen.

Hur går det med nytt boende?

1000 kramar! farmor

2011-03-08 @ 17:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0