Semlor, toddlergroup och glass

Jag kom hem lite sent igår för att kunna uppdatera så nu kommer en liten sammanfattning om två dagar.

Onsdag jobbade jag som vanligt. Siri verkade lite hängig så vi vände halvvägs till parkleken i Wandsworth common som ligger en ganska bra bit bort, men eftersom vi i alla fall hunnit till början av själva parken så fick hon ändå komma upp ur vagnen och springa lite själv. Då piggnade hon genast till och var väldigt fascinerad av allting runtomkring, framförallt hundarna. När vi sedan var tillbaka vid bilvägarna skrek hon i högan sky när jag satte tillbaka henne i vagnen, bestämd liten tjej det där. Efter lunch blev det två timmars vila, mellis, hämta Lukas, bygga lego, laga och äta middag. När Nathalie kom hem så tog jag bussen in till stan och åkte till Svenska kyrkan och deras "Ung i London" där lovades det nämligen semlor, och det kan man ju inte tacka nej till. Det var säkert 25 pers där, alla mellan 18-25 år, svenskar som bor i London, lite roligt sådär. Dock var jag väldigt tråkig och pratade bara med dem jag redan känner, men det ska det bli ändring på nästa gång! Var hemma vid halv elva tiden och somnade som en stock efter ett avsnitt av Glee.

Torsdag, eller med andra ord idag, har jag också jobbat som vanligt. På förmiddagen var jag och Siri på hennes toddlergroup som hon går till varje torsdag. Man är där och leker, fikar lite, städar upp tillsammans och sen sjunger lite. Ungefär som att vara hemma alltså, men med massa andra barn och deras mammor/nannies (inte en enda pappa kan jag tala om, tror faktiskt inte att pappa har föräldraledigt här). Det var trevligt men blev lite konstigt eftersom Siris gamla nanny var där och hon var tvungen att sluta för att jag började. Men hon var i alla fall trevlig, även om man märkte att hon egentligen inte velat sluta. Jag känner mig nästan elak även om det inte är jag som har tagit beslutet. Men hon verkade inte sur i alla fall, bara lite ledsen. Hur som helst, dagen fortsatte med lite omysiga sysslor som vi inte behöver gå in i detalj på. Siri har i alla fall inte varit på topp och det har blivit en del klädbyten i samband med blöjbyten, vilket det även blev under onsdagen. Just därför var hon också väldigt klängig och ville inte alls lägga sig i sin säng och sova middag, så lillgumman somnade på min axel, helt utmattad. När jag försökte lägga ner henne vaknade hon dock och tog ett krampaktigt tag runt min hals, så tillslut fick jag helt enkelt lägga mig med henne i föräldrarnas säng och sen sakta snirkla mig ur hennes grepp. Stackarn har inte haft en lätt dag. Lika illa gick det för Lukas, han slog nämligen i huvudet i skolan, det var inget allvarligt så han fortsatte dagen som vanligt. Ändå sa han till mig på vägen hem att han känts sig "dizzy and sleepy" efteråt, vilket ju låter väldigt allvarligt, men det kan ju också vara något han säger för att lärarna frågade. Så för att pigga upp dem två stackars sötnosarna så köpte vi varsin glass som de fick till efterrätt. Nu på kvällen har jag tagit en promenad med Amanda och nu sitter jag i min säng helt slutkörd. Skönt att jag får helg nu!

Nu blev det ett sånt där långt inlägg igen, jag tror inte jag är kapabel till att bara skriva lite kort om vad jag gjort. Tror jag får börja med sammanfattningar med er som inte orkar läsa, eller så kan ni bara läsa överskriften helt enkelt.

Take care! xxxxxx


Senaste dagarnas väder; sol, moln och ett litet duggregn. Alltid lika varierande.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej min älskling.

Hör att du har fullt upp. Att läsa dina upplevelser med barnen är att som gå många år tillbaka i tiden -eller endast 6 timmar när din yngste kusin vägrade gå över gatan och la sig pladask mitt på den. Hans ben, som jag strax innan lyckats kränga igenom det bylsiga overallen - och hans fötter som jag med svett och möda tvingat ner i stövlarna var plötsligt borta. Ben och fötter saknades på det lealösa, argt skrikande barnet liggandes mitt på gatan. På andra sidan på trottoaren stod hans förbryllade 4-åriga storebror.

Jättekul att följa dig.

Masser med kramar och krafter!

Farmor

2011-03-11 @ 23:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0