Amika och Snog

Idag tar jag det lugnt hemma (om det nu är hemma, stockholm är ju egentligen mer hemma, men nu måste det här ju vara hemma eftersom det är hit jag går hem när jag slutat jobber eller så, knepigt!) och är sjuk. Är egentligen inte så sjuk att jag måste ligga hemma, har bara lite hosta, men vill bli frisk och pigg inför veckan, så det fick bli en lugn hemmadag. Insåg att jag inte "bara varit" sen jag kom hit, det har varit full fart hela tiden så det var dags för en lugn dag utan några som helst planer förutom att möjligtvis se en film. Kanske att jag dammsuger lite också eftersom han som bor här kommer hem på tisdag. Det känns lite smånervöst, nu ska jag plötsligt bo med en människa som jag aldrig träffat förut. Visserligen ska han bara stanna i fyra dagar, men ändå.

Nu lite om helgen. I fredags var jag vid clapham junction/clapham common och träffade Josefina som spelade i mitt innebandylag. Jag bestämde mig för att gå dit eftersom det bara tar ca 20 min och att åka buss kostar typ 15 kr, vilket blir en del i längden. Dessvärre så gick jag ju såklart fel, kom inte dit förrän ca 20 min efter bestämd tid, men nu kan jag i alla fall vägen till nästa gång! Vi gick och tåg en lunch och Josefina visade mig runt lite i området som ju ligger ganska nära mig. Väl hemma igen kom Michaela med sin packning för att återigen spendera helgen här, skönt tycker jag som inte är van att bo helt själv. Vi åt middag och åkte sen in till stan för att gå till klubben "Amika" som tydligen ska vara väldigt populär. Jag tyckte inte att den var sådär jätte bra, det var alldeles för mycket folk och helt fel musik. Men det var ändå roligt att ha testat. Vi gick därifrån ganska tidigt men kom hem väldigt sent eftersom vi virrade bort oss med Londons nattbussar.

Lördagmorgon bestämde vi oss för att åka in till city för att äta frukost på något mysigt café. Vad vi snart insåg var att det var lättare sagt än gjort, eftersom de håller på att bygga om tunnelbanan så tog resan ca 2 timmar. När vi väl kom fram var vi väldigt hungriga, men det var de nästan värt. Vi satte oss på "EAT" precis vid Themsen i närheten av London eye, solen sken och det var hur mycket folk som helst som var ute och promenerade. Vi satt där väldigt länge och pratade och tittade på alla människor som gick förbi, hur mysigt som helst! Så småningom vandrade vi vidare över bron och upp mot soho där vi gick till ett ställe som heter "SNOG", det är ett yoghurtglass ställe men väldigt dyr men väldigt god glas. Man får själv komponera med smaker och topping. Sen gick vi bort till Coven Garden eftersom jag inte varit där sen gymnasiet. Det är verkligen väldigt mysigt, hoppas på fler helger där. Det blev tyvärr bara en kort visit eftersom vi sen skulle möta upp en ny tjej som bor i närheten av Michaela. Så vi tog tunnelbanan bort till henne och letade oss sedan fram till Svenska kyrkan för att se melodifestivalen. De hade satt flera rader med stolar i stora salen och visade alltihop på storbildsskärm, det var minst 50 pers där, mest i min ålder men också en del barnfamiljer. Det var väldigt bra anordnat, man kunde också köpa dricka och svenskt godis i deras lilla café. När det gäller resultat så bryr jag mig faktiskt inte så mycket, det var mest kul att träffas så många och göra något så typiskt svenskt när man är i London.

Och idag har jag som sagt inte gjort nånting. Bara tagit det lugnt. Jag hade väldigt gärna varit i Stockholm eftersom hela släkten nu är ute på sin vinterskärgårdsutflykt och det alltid är så mysigt. Men tyvärr så kan man ju inte få allt. Förresten så hittade jag laddaren till min svenska mobil igår, så nu fungerar den igen! Sån himla tur.

Ta hand om er! xxx


London eye och Big Ben


SNOG!


Covent garden


Michaela och Josefin i svenska kyrkan.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Glöm inte att höra med husägaren ifall två kommpisar kan slagga där i några dagar :D !

Ta hand om dig vännen puss

2011-03-13 @ 20:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0