39 grader och bankkort

Imorse när jag kom till familjen så visade det sig att Siri hade haft 39 graders feber hela helgen. Därför tog jag Lukas till skolan medan Nathalie var hemma med Siri i väntan på en läkartid. Tyvärr fick hon inte tid förrän 11.40 så det dröjde ganska länge innan Nathalie kunde ta sig till jobbet. Vi tog en liten tur till banken Loyds för att ta reda på vad som behövs för att fixa engelskt bankkort, sen gick vi en runda i southside och till sist till parken. Väl hos läkaren visade det sig att Siri behövde antibiotika så med tanke på det var det tur att Nathalie var kvar så länge. Lagom till lunch åkte hon i alla fall till jobbet och jag och Siri vilade och åt. Även Lukas var lite krasslig, hade ont i halsen och var väldigt snorig, så eftermiddagen och kvällen spenderades i soffan framför CBeebies (barnprogram). Det finns väldigt många konstiga barnprogram här, bland annat ett där de gör yoga. Men det konstigaste är nog "Rastamouse" som handlar om några reggeamös som pratar med jaimancansk dialekt och spelar gitarr.

När jag slutat jobba så gick jag ner till southside för att byta ett par skor och handla lite mat. Det blev färsk tortellini och tomatsås med svamp och squash till middag, gott och lättlagat. Nu sitter jag och skypar med finaste Erika och Helen som är de första som ska komma och hälsa på, om bara några veckor.

xxx


Kommentarer
Postat av: Simone

Sköna reggealirare, haha. Åhh, kan inte vi Skypa imorn <3?! PUSS och KRAM!

2011-03-22 @ 21:24:49
URL: http://http://saganomsimone.blogspot.com/
Postat av: Helen

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!! Jag håller mig inloggad på skype under kvällen. Love Love ;)

2011-03-23 @ 19:33:41
Postat av: Far

2011-03-23 @ 23:17:58
Postat av: Farmor

Älskar att höra allt som händer. 21 grattiskramar!

2011-03-23 @ 23:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0