Örtsalt, Primark och Black Swan

Nu ligger jag i min säng, ganska trött efter en dag full med händelser. Jag började dagen vid sju, gick upp, åt frukost, duschade och traskade bort till familjen, traskade med familjen till Lukas skola och sedan tillbaka igen. Den vanliga morgonrutinen helt enkelt. Därefter testade vi dock något nytt. Nathalie tog sig bort till Clapham Junction för att kopiera min nyckel och fixa med lite annat och jag fick vara kvar med Siri. Vi tänkte att det kunde vara bra att lämna henne ensam med mig för att testa lite innan jag börjar jobba på riktigt. Det gick faktiskt riktigt bra, hon var såklart ganska ledsen till att börja med, när hon hade insett att mamma hade försvunnit. Men efter lite tröst och lite distraktioner lekte hon precis som vanligt.

När Nathalie kom tillbaka åt vi lunch och sen begav jag mig in till stan för att gå på jakt efter örtsalt. Det har de nämligen inte i vanliga affärer och eftersom jag är lite smått beroende av det så var jag tvungen att hitta en svensk mataffär. Jag började med att med hjälp av kartan leta reda på svenska kyrkan som har en liten shop. Tyvärr hade de inget örtsalt. Däremot hade de lingonsylt och en massa roliga aktiviteter. T.ex. har de varje onsdagkväll något som kallas för "Ung i London", varannan måndag har de innebandy och på lördagarna visar de melodifestivalen på storbildsskärm. Dessutom mötte jag upp Sarah och ytterliggare en au pair, Amanda där och vi bestämde oss för att vi definitivt måste tillbaka till svenska kyrkan nästa onsdag då de ska göra semlor på "Ung i London". Eftersom jag inte fick något örtsalt så gick vi vidare till "The swedish shop" (tror jag den hette) och där hade dem örtsalt.

Eftersom Amanda har varit i London i sex veckor nu så hon hittar ganska bra. Därför följde vi sedan efter henne till till en helt gigantisk Primark på Oxford street, jag blev mest paff av allt folk och lyckades inte hitta så mycket. Men jag köpte i alla fall en ring och ett armband. Efter det blev det middag på ett italienskt ställe och sedan Black Swan på bio. Visserliggen visste vi att det var ett drama och ingen feelgood film, men vi var alla tre ganska skakiga efteråt, den var faktiskt riktigt otäck. Väldigt bra också, verkligen sevärd men fy så läskig. Jag hade i alla fall en väldigt bra dag med väldigt trevligt sällskap och nu ska jag sova för mina ögon faller snart ihop.

Ta hand om er! xxx

Ps. Förlåt Helen, nu blev det ett sånt där långt inlägg ;)


Sarah och Amanda på bion

Kommentarer
Postat av: Helen

Hahaha! tur att du sa nästan allt som stod, igår på Skype ;) <3

2011-03-04 @ 16:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0