Blod och körsbärsträd

Idag kändes det ännu varmare, att ha jacka på sig hade känts som vansinne även om de flesta fortfarande har det. Så underbart härligt med vår! Dagen började bra, efter att vi hade lämnat Lukas på skolan gick vi och tog en latte och ett italienskt bröd på caffé Nero. De som jobbade där blev störtförtjusta i Siri (såklart, man kan ju inte låta bli) och var väldigt hjälpsamma och trevliga. När Siri tröttnade på att plocka russinen ur brödet så lät jag henne springa runt i shoppingcentret ett tag innan det var dags för sångstund i biblioteket. Jag kunde såklart nästan inga av sångerna, men det var väldigt mysigt och många små söta barn i Siris ålder där. Därefter gick vi, nu inklusive Amanda och William, vidare till parken och då fortsatte dagen inte riktigt lika bra. Stackars Siri trillade nämligen och slog/bet sig i läppen, jag blev lite smått panikslagen eftersom blodet bara forsade och lillflickan såklart grät stort. Som tur var slutade hon blöda med hjälp av lite papper och hon lugnade ner sig ganska fort. För säkerhets skull så ringde jag ändå Nathalie för att fråga om hon tyckte jag borde kolla upp det, men hon verkade inte vidare oroad. Dessutom kunde jag så fort blodet slutat rinna se att hon fått ett stort jack i läppen och det var där allt kom ifrån, innan visste jag inte om det var en tand som blev utslagen eller om hon rent av spottade upp blod. Det blev helt enkelt några dramatiska minuter som hann göra mig riktigt skräckslagen, kändes kanske inte som det bästa som kunde hända andra dagen på jobbet. Resten av dagen flöt i alla fall på; vila, lunch, hämta Lukas, parken, laga mat, äta och tillsist bygga en kikare och spela ett spel som troligen uppfanns av Lukas just precis då.


Olycksparken!

Tänkte svara på dem frågor som har dykt upp bland kommentarerna. Förresten så blir jag så väldigt glad när ni kommenterar, det är så härligt att veta att ni läser, tack! Jag har inte letat så mycket efter ett annat boende än, utan än så länge bara kollat runt lite. Så jag har lite ideér men har inte kommit längre än så. För tillfället trivs jag ganska bra där jag bor, och jag kommer ju kunna bo här i alla fall tre månader till. Och Helene, ja, det är blommor på träden. Körsbärsträden blommar för fullt, det är helt underbart.

Förresten så känns det lite som att saker försvinner för mig. Först är det mobilladdaren som jag absolut inte kan hitta men som inte heller verkar ligga hemma och som jag verkligen borde ha lyckats få med mig. Nu kunde jag dessutom inte hitta min nagelsax som jag såg alldeles häromdagen i min neccessär. Inte några större problem, men ändå irriterande. Får väl fortsätta leta imorgon.

Hoppas ni har det fint där hemma, jag saknar er! xxx

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Det är så roligt att läsa om dina äventyr katinka!

Nu har jag och Anna bokat biljekket, kommer ca klockan 10 den 22 :D Ta hand om dig så får vi skypa snart igen! PUSS

2011-03-09 @ 13:37:04
Postat av: Helene

FY SÅ ORÄTTVIST!!!! Jag vill åxå ha vår med blommor på träden!

2011-03-09 @ 18:56:27
URL: http://hemmahelene.blogspot.com/
Postat av: Paula

Har de sådana där Samlare i London också?

2011-03-10 @ 21:35:17
Postat av: erika

duuu, jag saknar dig!!! va dålig jag varit på att kommentera! ska bättra mig! jag och helen har bokat flygbiljetter nu :D:D:D:D

ska vi skypa snart?????



<3<3<33<3

2011-03-12 @ 11:27:12
URL: http://erikalosciale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0