Kortspelet stress, 311 trappsteg och framtidsprat

Ännu en helg har passerat i underbara och just nu väldigt blåsiga London. Fredag var mest fylld med bröllopsyra, både delar av dagen och kvällen spenderade jag i Hyde Park. Som mest under dagen var 300 000 pers i Hyde Park samtidigt, troligen nån gång under vigseln, helt galet! Tror att jag hört nån siffra som säger att en miljon människor var i London och såg alltihop, men vet inte om de då menar på storbildskärmarna (fanns en i Hyde Park och en vid Trafalqar Square) eller som stod vid Buckingham Palace och utanför Westminister Abbey eller framför tv:n eller alltihop. Det är ganska säkert att många människor studerade deras bröllop i alla fall, stackars Will och Kate säger jag bara. Jag skulle inte vilja ha så många människor stirrande på mig vid ett så viktigt tillfälle (för jag antar att det tyckte det var ganska viktigt). Lördag hängde jag och Amanda i Wimbledon Park, vi läste tidningar, spelade stress (kort), åt glass och solade. Väldigt skönt. Det är lätt att glömma bort att bara ta det lugnt på helgerna, oftast fylls dagarna upp med London-upptäckter och träffa-nya-människor och hinna-med-allt-kul. På kvällen åkte jag in till stan och mötte upp Sarah efter hennes jobb för ett glas vin på Zebrano. Söndag tänkte jag och Sarah åka till Hampstead men eftersom det ligger på en kulle och det var väldigt blåsigt fick vi göra om planerna. Så vi tog fram en tunnelbanekarta och hittade några stationer vi aldrig varit vid, det visade sig vara dem i City of London. Där var det nästan tomt på folk och en hel radda stora fantastiska byggnader. Bland annat såg vi St Pauls Cathedral där William Turner är begravd och Monument som är en stenpelare som går att gå upp i. 311 trappsteg är det upp och den är lika lång som avståndet från den till där den stora branden i London utlöstes 1666. Senare läste vi också att det jobbar hela 350 000 i området, men bara bor 5 000, därav var det tomt på en söndag. Nu har ni fått lite fakta också, vill ni se bilder får ni scrolla ner. När Sarah började jobba mötte jag upp Amanda och Sanna i Hyde Park (sista bilden). På kvällen tänkte jag och Amanda gå på bio men hittade inget bra, så istället blev det en 1,5 tim lång promenad. Måndag (idag min tid, igår er tid) som också var en ledig dag tack vare bröllopet åkte jag in till stan och träffade Jessica. Vi gick i affärer på Oxford street och kom fram till att vi vill börja jobba med typ samma sak i framtiden. Det var väldigt trevligt. Nu ska jag sova eftersom det är dags för jobb imorgon igen. xxx


Kommentarer
Postat av: Paula

Nu har jag hittat alla gamla foton som jag har frågat dig om!

Puss,

mamman

2011-05-15 @ 16:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0