Vitlök och vampyrer

Ville mest bara säga att jag har överlevt, mot alla odds. I tisdags och onsdags var det riktigt illa. Jag levde på flytande mat, typ soppa och yoghurt. Var ganska säker på ett besök till doktorn för att få recept på antibiotika. I tisdags så var jag ju hemma och vilade och tyckte synd om mig hela dagen. På onsdagen trodde jag att jag kände mig lite bättre när jag vaknade på morgonen så jag bestämde mig för att gå till jobbet. Julian fyllde 40 också, så jag var barnvakt även på kvällen. När jag väl jobbade så insåg jag att jag nog inte var så mycket bättre, men jag tog det väldigt lugnt så det gick ganska bra i alla fall. Trots att jag jobbade, och trots att jag kom hem kl 00 och bara hade 8 timmars sömn tills jag skulle upp och jobba igen så mådde jag mycket bättre på torsdag morgonen. Örat gjorde nästan inte alls ont och halsen blev bättre under dagen. Så idag, när det är fredag så känner jag mig nästan frisk, i alla fall i jämförelse, nu är det bara som en vanlig förkylning. Jag tror aldrig jag varit så glad över en vanlig förkylning förut. Jag kan både äta och prata utan att det gör ont i hela huvudet, helt fantastiskt. Jag lägger hela förtjänsten på vitlöken i öronen, mest för att folk tycker att jag är så konstig när jag stoppar vitlök i öronen. Jag förstår inte riktigt varför, det är väl jätte praktiskt? Enda sättet att både bli av med öroninflammationen och vampyrerna på samma gång.

Nu ska jag ta en liten tur i shoppingcentret och sen ikväll ska jag sitta barnvakt igen och hela dagen ska jag bara njuta av att vara förkyld, tänk vad bra man kan ha det ändå! Förresten, tack så jätte mycket för alla tips och fina kommentarer, det betyder mycket att ni bryr er fast jag har flyttat till andra sidan havet!

xxx

Kommentarer
Postat av: Mamman

Det där är min unge det!

Pussar från

mamman

2011-05-21 @ 15:52:08
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Hej :) Jag har en tävling där du kan vinna en diamantklocka väde 1599kr :) Det vore jättekul om du var med :)

Du hittar tävlingen här:

http://vadfanskajagheta.se/2011/may/tavling-vinn-diamantklocka.html#comment

2011-05-21 @ 16:10:32
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 3 nya vinnare imorrn:)

http://anneliih.blogg.se/2011/may/lordag-dagens-blogg-d-2.html#comment

2011-05-21 @ 16:23:18
URL: http://anneliih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0