"Top girls" och biljetter på villovägar

Har haft lite problem med datorn så kunde inte lägga upp några bilder. Men nu har mina kära bror hjälpt mig hemifrån så nu har jag lagt till lite bilder i förra inlägget som ni kan se nedan.

Igår var jag helt galet trött hela dagen, sov väldigt oroligt av någon anledning. Till sist hällde jag i mig en kopp kaffe för att piggna till och då gick det lite bättre. På kvällen hade jag min dramakurs. Även den här gången kändes väldigt bra. Vi började med uppvärmning, gjorde lite övningar och sen fick vi monologer och dialoger att jobba med. Jag ska jobba med en pjäs som heter "Top girls" tillsammans en kvinna som heter Farradeh. Hon har bott i London i tre år, men har fortfarande ganska svårt med engelskan. Hon frågade mig hur jag hade lärt mig så fort, men jag har ju inte gjort något speciellt. Jag har alltid trott att det där med att "Swedish people are really good at english" är något som folk bara säger, men jag börjar tro att det finns en viss sanning i det. Så länge jag kan minnas har jag kunnat "blue cats", "red dog", "yellow bird" och det har sen byggts vidare till mycket mer. Hur som helst så var det ändå några ord som ingen av oss förstod, så vi fick ta lite hjälp av läraren. Kanske en nackdel med att vara de enda två som inte har engelska som modersmål, å andra sidan så förstår vi varandra bättre och kan jobba på språket tillsammans.

Idag har jag varit lite piggare även om jag sov ganska dåligt inatt också. Jag tror att jag är lite stressad inför allt jag ska göra innan sverige resan (även om jag längtar som en galning). Jag och Siri tog en fika imorse och sen blev det sångstund och lite shopping med Amanda och William. Siri har börjat prata så mycket nu, hela tiden säger hon saker som efter lite fundering kan spåras tillbaka till vad jag precis sagt. Det blir mycket "No", "Nej", "More" och "Hejda". Efter jobbet gick till Debenhams i Clapham Junction och köpte en liten rullväska för att minska på stressen lite, en sak mindre att göra. När jag kom hem så gick jag direkt och knackade på hos grannen. En annan anledning till stressen är nämligen att mina tågbiljetter har hamnat på villovägar. Jag blandade ihop min hemadress och min jobbadress och skrev fel husnummer när jag beställde biljetterna. Tyvärr hade grannarna (som var otroligt vänliga och hjälpsamma) redan skickat tillbaka posten eftersom den var felsänd. Så imorgon så ska jag ringa till Bahn och sen är det bara att hålla tummarna. Det borde ju gå att ordna på något sätt.

Nu ska jag hänga upp tvätt och sen är det dags att sova igen, jisses vad dagarna går fort.
xxx


Kommentarer
Postat av: Helene

Bahn är fett schyssta när det kommer till biljetter så det ska nog inte vara några problem :) Vi ses när du kommer hem va?? :D

2011-05-25 @ 20:37:05
URL: http://hemmahelene.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0