Fem sorters cider och helgjobb

Nu har båda barnen äntligen somnat. Jag vet inte om jag har skrivit det förut men jag ska jobba hela helgen. Föräldrarna har åkt till Monaco för att fira Julians 40-års dag, så jag ska sova här till på söndag och ha hand om barnen. Som tur är har jag hjälp av barnens mormor, Cathrine, som ska vara här i en vecka nu när Lukas har halfterm. Det lär i alla fall inte bli en lugn helg, men förhoppningsvis ganska mysig. För Siri tog det en timma att somna och Lukas låg och hoppade runt i sängen i en halvtimma innan han på något sätt somnade. Det är så roligt att se hur han verkligen kämpar mot sömnen, ögonlocken håller på att falla ihop men ändå håller han på och rör på sig och pratar konstant. Det är som att precis när han ska somna så försöker han väcka sig själv. Tidigare idag har jag varit med Siri på en One a clock club nere vid King Georges Park. Efter Lukas skola så följde vi allihopa med Olivia och hennes mamma och bror till en lekplats som ligger precis vid ett gym. Den kostar pengar men ligger inomhus och barnen kan klättra upp i gångar och leka i bollhav, så de hade väldigt kul och gjorde av med massor av energi. Sen har vi ätit middag och tittat på barnprogramen.

Igår träffade Siri och jag Amanda och William på morgonen. Det regnade så vi lät bara barnen springa runt inne i shoppingcentret, men de är fullkomligt nöjda med det. Bara att få springa runt själv som man vill är kul, även om det är på ett väldigt tråkigt ställe. Vid tio gick jag och Siri till playgroupen och lekte, pratade med andra aupairs, drack kaffe och sjöng. På eftermiddagen gick vi och hämtade Lukas på hans simning och sen fixade jag middag. Sen var den arbetsdagen över. På kvällen så åkte jag till Wimbledon och mötte upp Therese och Camilla för att puba. Vi beställde in 5 olika cider för 10 pund och delade på allihopa. Blev som en ciderprovning. Det var väldigt trevligt men jag åkte ändå hem redan vid 11 tiden eftersom jag skulle upp klockan 8.30 imorse.

Det var vad som hänt de senaste dagarna. För er som undrar över biljetterna så ringde jag tillbaka till Bahn igår. Kan fortfarande inte få tag på mina biljetter men fick i alla fall lite fler svar. De sa att jag ska köpa biljetter på plats, alltså i Bryssel, om jag inte hunnit få mina biljetter. Tydligen ska det vara säkert att jag får biljetter och sedan får pengar tillbaka för någon av resorna. Så även om det är lite irriterande så vet jag vad jag ska göra nu och känner mig ganska säker på att det kommer gå fint.

xxx


Fem sorters cider


Therese och Camilla

Kommentarer
Postat av: Paula

Hej gumman är du vaken nu så kan vi skypa!



Mamman

2011-05-27 @ 23:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0