Spenatsås och 15 timmars tågresa

Jag har varit lite dålig på att uppdatera på senaste, ska försöka bli bättre på det. Så får ni försöka bli lite bättre på att kommentera för det var ni så väldigt bra på i början och jag tycker att det är så kul att läsa.

Just nu sitter jag och äter pasta med spenatsås, har faktiskt saknat det lite. Det är en av dem sakerna som är bra med att åka iväg så här som jag har gjort; det jag hade tröttnat på hemma i Sverige har jag börjat sakna nu. Tänk vad kul det kommer vara att komma hem sen. Appropå att komma hem så har jag äntligen bokat tågresa hem till Vides student i början av juni. Har suttit i säkert sammanlagt fem timmar och tittat och trixat med tågtider och då har ändå mamma gjort massa förarbete. Resultatet blev 6 byten (London-Bryssel-Köln-Dortmund-Hamburg-Köpenhamn-Malmö-Stockholm), 1700 kr (ungefär en tusenlapp billigare än innan allt trixande), två övernattningar och ca 15 timmar på tåg. Det kanske låter helt galet men jag är faktiskt ändå riktigt nöjd med mitt val. Inte bara för det faktum att jag får ett betydligt lättare samvete och en bättre miljö utan också för att det känns lite spännande, det är som att ha en egen liten mini-tågluff. Dessutom hinner jag hälsa på och sova hos både Anna i Bryssel och mormor i Malmö, jätte mysigt! Så för er som vill veta så lämnar jag London St Pancras den 2 juni kl 19.34 och kommer fram till Stockholm Central den 4 juni kl 15.54.

Nu ska jag upp och byta om, ska iväg till Amanda för en kopp te och tänkte försöka springa hem så jag får ett litet träningspass också. Jag lägger upp bilder och skriver om helgen senare ikväll.

xxx

Kommentarer
Postat av: Louise

Tycker det låter ganska spännande, måste jag säga! :D och tåg är ju faktiskt himla mysigt. :)



Saknar dig, tjejen! <3 Puss!!!

2011-05-10 @ 18:41:02
URL: http://louieouie.blogg.se/
Postat av: Helene

Åka tåg är hur mysigt som helst!! Jag har fått "flygskräck" fast inte riktigt men nästan för satan vad ont jag fick i mina öron när vi landade på väg hem från London, trodde seriöst att jag skulle få mina trumhinnor sprängda.

2011-05-10 @ 19:07:16
URL: http://hemmahelene.blogspot.com/
Postat av: Marie Josephson

Kul att du bokat här i Malmö, vi har full sommar här, fast hallonen är nog inte klara tills du kommer. Minns du, att du när du var liten, kom hit en gång mitt i vintern och undrade var hallonen var.

Kram mormor

2011-05-10 @ 20:00:15
Postat av: Simone

Asså de är helt galet GÖTT att du snart, snart kmr hem (besök) till den kungliga huvfudstaden :D!! Jag måste säga; tummen upp för tågvalet! Kan bara hålla med att de är grymt mysigt med tåg ;). Du kan räkna med kramkalas när du kommit hem <3

2011-05-10 @ 20:02:45
URL: http://saganomsimone.blogspot.com/
Postat av: Simpan

Tummen upp för tågvalet! Asså de är så galet GÖTT att vi snart kommer ses, räkna med kramkalas när du kommer <3

2011-05-10 @ 20:04:50
URL: http://saganomsimone.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Åh saknar dig!! Vad fint att du har fixat det så bra,

Lät ju spännande det där! Jag vill också ha fler kommentarer på min blogg hihi ;-) puss ta hand om dig finaste!

2011-05-11 @ 15:05:44
URL: http://linneakarlgren.devote.se
Postat av: Anonym

Åh saknar dig!! Vad fint att du har fixat det så bra,

Lät ju spännande det där! Jag vill också ha fler kommentarer på min blogg hihi ;-) puss ta hand om dig finaste!

2011-05-11 @ 15:06:08
URL: http://linneakarlgren.devote.se
Postat av: Mamman

Och glöm inte att kolla din mail!

2011-05-11 @ 19:19:08
Postat av: Paula

I morgon ska vi på studentskiva! Ska du inte hänga med?



Puss,

mamman

2011-05-12 @ 21:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0