En mekanisk tomte och veckor på rutin

Sitter på 28an på väg hem efter lunch på 222 veggie vegan med Sabina. Vi sitter fast i en trafikstockning och utanför står en mekanisk meterlång jultomte och dansar magdans, lite småkomiskt måste jag ändå säga.

Hur som helst, Sabina är en svensk tjej som Simone träffade några gånger när hon bodde här. Hon är vegetarian och verkade allmänt trevlig så jag tog kontakt med henne för att ha nån att gå till alla vegoställen med. Det visade sig att hon var trevlig också, men tyvärr flyttar hon hem om ca 2 veckor så vi kommer inte hinna umgås så mycket. Dock gör det mig inte så mycket eftersom det känns som att jag har ett helt gäng att umgås med nu, har verkligen fått planera helgen för att ha tid att träffa alla. Visserligen är inte alla så nära vänner men det är ändå skönt att veta att det finns folk att umgås med. Igår kväll när jag satt barnvakt kom till exempel Emelie förbi och gjorde mig sällskap. Vi tittade på bridesmaids och pratade lite om allt möjligt. Det är första gången jag träffar henne "planerat", annars har vi bara setts i parken med barnen. Hon bor ju väldigt nära också vilket alltid är bra.

Veckan har i alla fall flutit på bra. Jag har verkligen fått in en rutin på dagarna nu, när jag inte har besök som "stör" vill säga. På måndagar går jag till gymmet efter jobbet, tisdagar har jag min kurs, onsdag gym igen, torsdag ledig kväll (eller i det här fallet barnvakt), fredag morgon gym och sen resten av helgen ledig. Att göra saker hela tiden gör verkligen att veckorna går fort, tänk att det snart är december, galet!

Nu har vi åkt typ 50 meter sen jag började skriva så jag funderar lite på att hoppa av och gå, det lär ju gå fortare. Idag är förresten min namnsdag (eller ja, det är Katarina men det räknas som min) och jag har på mig sockorna jag fick av farmor i namnsdagspresent för att fira. Nej, nu ska jag ta ett beslut om hur jag tar mig hem i den här röran.

xxx


Kommentarer
Postat av: Paula

Tack för uppdatering, tur att vi har haft det så härligt som det framkommer på bilderna! Nu har vi äntligen helg och kan sova ut efter en veckas jobb som följde på de nattligt högljudda grannarna på hostel-båten. Ska bli SKÖNT!

Är du helt frisk nu?

Puss,

mamman

2011-11-25 @ 23:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0