Gymkort, grammatik och aupairer

Dagarna rullar på och just nu sitter jag nyvaken i familjens soffa. Brukar knappt kännas när jag sovit på dagen men nu blev jag väldigt seg. Ska snart upp och väcka Siri och sen får det bli en kopp te så kanske jag kommer igång igen. Den här veckan har det känts lite som att allt börjar ordna upp sig, jag har tagit tag i dem där sakerna som jag tänkt ta tag i så länge. Jag har skrivit upp mig på ett gym som jag ska iväg och träna på för första gången ikväll. Jag har också anmält mig till en kurs och varit på första lektionen. Tyvärr var det inte alls som jag hade tänkt mig, jag tog Basic English Grammar så hade väl inte direkt trott att det skulle vara den roligaste kursen. Men jag trodde i alla fall att jag skulle lära mig hur man tillämpar grammatiken vilket jag alltid har haft lite svårt för, men det visade sig att vi bara ska lära oss om reglerna. Jag tänkte gå dit imorgon och se om det går att avsluta kursen och få en del av pengarna tillbaka.

En lite mer lyckad sak är att jag stött på två svenska tjejer som bor i närheten. Jag har inte träffat några svenska au pairer på jätte länge och tänkt att jag borde hitta några vänner som bor på gångavstånd eftersom jag nu bara har vänner på bussavstånd. Så i måndags så tog jag Siri till en slags klubb här i närheten och såg en tjej som jag tänkte måste vara svensk. Jag började prata på engelska med henne och snart så visade det sig att jag hade rätt. Igår träffades vi med barnen först på biblioteket och sen i parken och då träffade vi en till svenska som visade sig vara Williams nya au pair. För er som inte vet så umgicks jag massor med hans förra aupair, Amanda, och hon kommer och hälsar på om några veckor också. Ska bli jätte mysigt att henne här! Så nu har jag i alla fall några som jag kan träffa med barnen i parken och hitta på saker med på vardagarna. Idag hade jag förresten playdate med Alena och hennes 2åring Max i wandsworth common.

Nu är Siri vaken, även om det var lite jobbigt att behöva vakna. Vi ska i alla fall hämta Lukas på skolan snart. Ikväll tänkte jag lägga upp bilderna från Oxford.

xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0