Hemmabio, lite lego och potatisskalschips

Torsdagkväll och vi tittar på "bio" i familjens vardagsrum, Mamma Mia igen. Senare ska jag på en till bio, men då på en riktig biograf med en av dem svenska tjejerna jag träffade i veckan. Lukas har varit sjuk idag och alltså varit hemma med mig och Siri. Det har blivit massa tv, flera spel, en del lego och lite parklek.

Till lunch gjorde jag och potatis och purjolök soppa, vilket jag förresten har kommit på att jag älskar, gott, nyttigt och lättlagat. Hur som helst så kom jag då på den goda iden att göra hemmagjorda chips à la pappa. Jag tog alltså skalen som annars hade slängts, stekte dem i massa olivolja på hög värme tills dem var gyllenbruna och hade sedan på lite salt. Det hade vi sen som biosnacks under första delen av filmen och barnen älskade det. Lukas sa "this is the best thing I ever had". Vet i och för sig inte om det är riktigt sant, men ett bra betyg är det ju i alla fall! Så där har ni ett litet tips för att spara på resurserna.

xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0