Pannkakor, tusen leksaker och en mus

Soppa, pannkakor, Mamma Mu, bad, Lilla Anna böcker och sova. Känns som en ganska bra torsdagskväll tycker jag. Som ni kanske har förstått sitter jag barnvakt. Visserligen älskar jag mamma mu, framförallt sångerna, men det kanske inte är riktigt det jag skulle välja om jag var helt själv. Nu sover båda barnen i alla fall, och klockan är bara 20.05, måste vara rekord!

Okej, fel, tittade precis till dem och Siri sover inte alls. Men hon ligger helt tyst och stilla i sen egen säng, helt otroligt.

Även torsdagsdagen har känts bra. Jag och Siri började med en fika på Costa. Den lilla bortskämda flickan börjar bli så van vid det nu att hon varje morgon när vi har lämnat Lukas säger "kika". Sen gick vi runt i köpcentret ett tag, bråkade om att Siri måste ha sin jacka när vi skulle ut och gick sen upp till Siris kompis Phoebe för en playdate. Phoebe och hennes nanny Monica (som jag förresten funderade på att flytta in till) går till samma playgroup som vi brukar gå till på torsdagar. Men idag var den inställd och därför bjöd de in oss. Siri var jätte nöjd och satt och sa "Phoebe" hela vägen dit. Det är typ hennes första egna kompis, de brukar sitta tillsammans när det är dags att sjunga på playgroupen. Tjejerna lekte med alla phoebes tusen leksaker medan jag och Monica satt och snackade. När det var dags för lunch sa vi hej då, gick hem och åt och sen vila. Efter hann jag bara förberedda maten lite för sen var det dags att hämta Lukas på simningen. Vet ni förresten vad som hände när vi kom hem och jag stod i köket och gjorde klart maten? Plötsligt ser jag nåt litet komma farande i ögonvrån och i nästa sekund känner jag något på foten, då var det musen som de har som sprang för att gömma sig i sitt hål under diskbänken. Det gick hur fort som helst men jag fick fullkomlig panik, skrek till och sprang ut i vardagsrummet till barnen och sa till Lukas "SÅG DU VAD SOM HÄNDE". Han svarade lite smått spänd/uppjagad "Yes, I saw that the mouse ran over your foot, lucky I'm not afraid of the mouse anymore!". Sen gick han och hämtade sin hemmagjorda musfälla och la över hela köket.

Nu ska jag titta till Siri igen och sen ska jag mysa till det med te, glass och "One day" som verkligen har fängslat mig totalt. Imorgon kommer alla!

xxx

 


Kommentarer
Postat av: erika

Va fint du hare!

vist är one day en bra bok? :D:D:D



puss

2011-11-11 @ 20:17:01
URL: http://type.devote.se
Postat av: Helene

Heeeej!! Visst är det spännande med motljus och slutartider? ;) Det kan bli så sjukt häftiga bilder!



Har skickat en inbjudan till dig som skribent på den nystartade bloggen jag pratade om i min blogg för ett tag sedan. Kolla din mail (om du fortfarande använder din bredband adress)



Kraam!

2011-11-14 @ 19:57:10
URL: http://hemmahelene.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0