Germanska språkträdet och Göteborgsbesök

Godkväll! Jag sitter och dricker te och skypar med mamma och pappa nu. Jag har precis varit på gymmet och ska snart hoppa i duschen. Men först ville jag bara skriva ett par saker.

För det första så hade jag min engelska grammatik kurs igår och nu börjar jag faktiskt tycka att det är lite intressant. Synd då bara att nästa gång är sista. Hur som helst så pratade vi för ett par veckor sen om vad alla hade för modersmål. När vi kom till mig så sa min lärare att han bara kunde de ord som ändras från engelskans "ou" till svenskans "u", till exempel house/hus, round/rund, tour/tur, hound/hund. Det här är något som jag verkligen aldrig tänkt på så jag tyckte det var väldigt intressant. Dock fungerar det bara på dem engelska ord som kommer från det germanska språkträdet så helt hundraprocentigt är det inte, engelskan har nämligen också ord från det latinska. Kan ni komma på några fler?

Det andra och viktigaste är att jag får besök imorgon, fina Amanda som bodde här i våras kommer och hälsar på under helgen. Ska bli så himla mysigt! Vi träffades nästan varje dag hela våren och nu har vi inte setts sen i juni så det kommer bli ett kärt återseende. Amanda är en av dem som jag kom närmast i våras och så fort jag flyttat tillbaka till Stockholm ska jag planera in en trip till Göteborg för att träffa henne och Sarah.

Det tredje är att det ju som ni vet är första december imorgon och jag har tänkt göra något julkalenders liknande. Varje dag ett foto och ett minne från innan jag flyttade hit. Första kommer imorgon.

Det var allt. xxx

Kommentarer
Postat av: Helene

Sound/sund ;)



Ser fram emot julkalenderbildena!

Kram

2011-12-01 @ 11:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0