Tennis, regnskurar och riddare

Dagarna de går och går efter varandra, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag... Den här gången var det nog måndag som försvann för då var jag ju ledig. Dock jobbade jag igår istället. Lukas har haft mid-term den här veckan så jag har haft båda barnen. Deras mormor skulle komma i söndags och hitta på saker med Lukas i veckan men hon gjorde illa knät och kunde komma först i onsdags. Men det har gått bra i alla fall, Lukas fick gå på tennisskola för att ha något kul att göra om dagarna och hon har ju ändå varit här två av dem fyra dagar jag har jobbat.

 

Eftersom Lukas spelar tennis i Wandsworth Common så har vi spenderat de flesta förmiddagar där. Jag och Siri har matat ankorna, lekt i parkleken och fikat medan Lukas varit på sin tennis. I tisdags kändes de där två timmarna som han spelar alldeles för långa eftersom det kom plötsliga regnskurar och var iskallt. Igår var det betydligt bättre, sol och ganska varmt. Både min och Siris jacka åkte av efter ett tag. På eftermiddagarna har vi varit i den lilla parken, tittat på film, bakat och ritat. En ganska mysig vecka med andra ord.

 

image description

Wandsworth common

 

Siri ritade en "Nana" (för er som inte tyckte det var helt självklart så betyder det fågel)

 

Lukas ritade en riddare och ett slott i en skog eftersom vi precis byggt det i lego

 

xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0