Bortglömda trädgårdar, vinröda teskedar och parkmiddagar

Vet ni vad jag precis har gjort? Jag har skypat med en en månads bebis, fy sjuttsingen vad söt! Måste var yngsta på skype någonsin. Tur att jag ska hem om några dagar så jag får hålla i plutten. Här kommer söndags uppdateringen med tusentals bilder:

Fredag:

Jag vaknade upp hos Simone (som jag gått och lagt mig hos också såklart, annars vore det ju konstigt) efter massa prat och mys kvällen innan. Vi gjorde oss iordning och gick ca 1 minut bort till närmsta café, Mood Food, för frukost.


Sen hoppade vi på tåget och åkte 45 minuter söderut till Brighton som stog på Simones "Att göra i London" lista.



Efter fotosession vid vattnet promenerade vi längst stranden ett tag och lyssnade på gatumusikanter och tittade på en övande lindansös och njöt massor av livet.


Sedan gick vi in till stan och tittade på små roliga affärer.


Till exempel en affär med Alice in Wonderland.


Och en restaurang/affär med bara Guarana produkter. Det vore väl nåt för dig, pappa?


Jag kikade på ett par skor på Vegetarian Shoes men de var tyvärr helt slut överallt, tråkigt!


Men Simone hittade i alla fall en hatt som hon la händerna på.


Vi gick också förbi Red Veg som var helt stängt och igenbommat, också trist!





Efter ett tag hamnade vi på en gata med massa färgglada hus.



Och en hel del fina detaljer.


Vi hittade också till pyttegatan som jag och Sarah bestämde oss för att vi skulle flytta till i våras.


På ena sidan av gatan finns det små gömda trädgårdar.


Inne i trädgårdarna är det sådant där charmigt ordnat kaos. Lite lagom bortglömt liksom.


På andra sidan gatan är det fler färglada hus och mitt i gatan en katt eller två.


Simone fotade allt så därför gjorde jag också det.


I brighton finns gott om målade väggar.


Där finns också gott om små mystiga gränder att smyga runt i.


I en av alla gränder hittade vi en ofantligt populär thairestaurang men lyckades ändå få oss ett bord.


Där fanns också massa finna detaljer och träsaker på väggarna.


Efter middagen promenerade vi ner till vattnet igen och då var det plötsligt mörkt.


Men Brighton Pier var ganska mäktigt i mörkret så det gjorde inte så mycket.


Inne var det kaosigt, ljust och alldeles för högt, men åtminstonde varmt.


Ute var det lite kusligt men också ganska magiskt. Jag har aldrig promenerat runt i ett stängt tivoli förut.


Sen tog vi tåget hem, trötta men otroligt nöjda och glada över livets små finheter.

Lördag:

Vi spenderade faktist nästan hela dagen på portabello market och gick runt och gjorde små fynd. Det är ju så mycket roligare att handla på marknad än i vanliga affärer.


Efter ett kort besök på mycket tråkigare Primark så tänkte vi börja ta oss hem men råkade promenera förbi Hyde Park och bestämde oss för att inte alls åka hem utan köpa mat och äta middag i gräset.


Det var ett väldigt bra val för brevid oss satt ett gäng och spelade latinamerikans musik och ovan oss var himmlen alldeles underbar. Senare på kvällen gick vi till Grand och dansade tills fötterna värkte och ögonen föll ihop.

Söndag:

Frukost ute igen, det är ju så mysigt! Den här gången i Balham på ett väldigt trevligt ställe som jag inte kommer ihåg namnet på.


De har i alla fall massa fina lampor och säljer kläder och konstiga saker också.


Dessutom har det en väldigt häftig toalett.


Efter frukosten tog vi två bussar till Covent Garden.


Först besökte vi The Tea House och Simone tog en halv evighet på sig och hade massa beslutångest men köpte tillslut ett te.


Sen tittade vi runt i Covent Garden och hittade en kille som sjöng och spelade väldigt vackert.


När det var dags för fika/lunch så gick vi runt massor men handlade tillslut på PRET och råkade sen promenera rakt ner i Victoria Gardens.


Där satt vi sen och åt youghurt med vinröda teskedar som matchade mina strumpbyxor.


Med något mer energi gick vi vidare till Trafalquare Square.


Vi promenerade på The Mall som leder till Buckingham Palace ett tag och försökte fota det fina ljuset.


Sen gick vi in i St James Park och insåg att den var alldeles för härlig för att motstå så ännu en gång handlade vi med oss middag och satte oss ner, den här gången bland löven.


Det hann bli ganska mörkt medan vi satt där men London Eye lyste på andra sidan vattnet så vi hade i alla fall en "ledstjärna".




Så var sista helgen med min fina fina vän som ska flytta tillbaka till Stockholm nu. Hur ska jag klara mig?!?!

xxx

Kommentarer
Postat av: Simpan

Ja du, det vette sjutton asså! Det kommer bli tomt att inte ha dig i min vardag syrran min <3! Buhuuuu

2011-10-17 @ 00:33:00
URL: http://http://saganomsimone.blogspot.com/
Postat av: mormor

Kul att se Brighton igen ! P.S. har skickat e-post. Vet ju inte om du hinner läsa där när du gör så fina bloggar. kram mormor

2011-10-17 @ 16:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0