Förarlösa tåg, höga utsikter och översovning

Nu har jag fått besök! Igårkväll kom farmor, farfar och Beata hit. Så fort jag hade slutat jobba så promenerade jag till deras hotell, som praktiskt nog bara ligger 5 minuter bort, och tog hissen till översta våningen och knackade på. Tur att jag kom rätt och inte knackade på hos någon annan. Några kramar senare gick vi till The ship som är en pub/restaurang och åt middag. Jag åt risotto med sötpotatis, väldigt gott och väldigt mättande.

Nästa morgon, eller ja, imorse, gick jag upp något tidigare än vad jag hade behövt. Vi hade nämligen frågat kvällen innan om det gick att lägga till en person till frukosten och då svarade han i receptionen "You can just sneak in, it's no problem, as long as you don't eat all of it". Det hade jag ju direkt några planer på så jag gick helt enkelt dit och åt frukost. Hotellfrukost kan vara något av det bästa jag vet, älskar att det finns så mycket att välja på och det behövdes en rejäl uppladdning för att orka med hela dagen. Men den låter jag bilderna berätta om.

image description
Vi började med att ta tåget till Waterloo...

image description
...och sen tunnelbana upp till Baker Street.

image description
Där gick farmor och Beata in på Madame Tussaudes medan jag och farfar åkte ner till Docklands och åkte runt i nästan hela DLR som är förarlösa tåg ovan jord. Vi satt längst fram och såg ganska mycket.

image description
Sen möttes vi upp igen för lunch på en restaurang som farfar tyckte var jätte bra för 17 år sedan, jag trodde inte alls att den skulle finnas kvar...

image description
...men det visade sig vara en väldigt gammal genuin pub/restaurang som hette The Dickens efter Charles Dickens, och den har säkert stått där i 50 år och kommer stå lika länge till. Ganska häftig var den i alla fall.

image description
Jag lekte med kameran i väntan på maten.

image description
Restaurangen låg precis vid Tower Bridge...

image description
Så efter maten promenerade vi över den, vilket jag aldrig gjort tidigare...

image description
... och hamnade på Southbank. Där tittade vi först på verkstäder som byggs om till lägenheter.

image description
Sen såg vi en konstig fontän inne i Hay Gallery...

image description
...och vackra gamla väggar. Strax därefter blev jag inlurad på "The Prison Museum", inte vidare trevligt men ganska häftigt.

image description
Vi gick också förbi Tate Modern...

image description
...och tittade in lite snabbt.

image description
Sen var det upp i London eye som gällde!

image description
Farmor

image description
Beata

image description
Och Farfar... det är han i beige jacka som sitter och väntar.

image description
Utsikten där uppe är verkligen fantastisk och vi hade tur för solen tittade precis fram.

image description
Houses of Parliament, Big Ben och solnedgång. Inte illa.

image description
Jäklar, jag som tänkt stå och trycka mig mot fönstret just där dörren är.

image description
En fin tjej som just nu ligger i sängen bredvid mig och sover, vilket jag också borde göra.

Vi avslutade dagen på en lokal restaurang med lite extra sällskap från Simone. Nu är vi hemma hos mig och Beata sover som sagt här inatt, lite mysigt att ha översovning i mitt lilla rum. Imorgon blir det full fart igen så nu tänkte jag också försöka slumra. Hoppas att ni njuter lika mycket av livet därhemma som jag gör här!

xxx

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte riktigt lika mycket kanske, men vi njuter i alla fall av att få ta del av dina upplevelser!

Mamman

2011-10-08 @ 15:36:41
Postat av: Linnea

Åh vad härligt! Lyx med hotellfrukost ju :-D hur kan det vara förarlösatåg? Vad läskigt :-O? Saknar dg <3

2011-10-10 @ 07:27:22
URL: http://linneakarlgren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0