Vardagsreflektioner och viktiga småsaker

Siri sover och jag har både hunnit ta en powernap och skrivit ut flygbiljetterna på familjens skrivare. Det som är skönt med att åka till en familj, i alla fall för dom som hamnar hos en sån här bra familj, är att det alltid finns någonstans att vända sig. Jag får så väldigt mycket hjälp av Nathalie; jag får låna lakan och handdukar av dem så att jag slipper köpa här, jag kan använda deras skrivare, låna deras dvder och nu kommer jag dessutom få min lön tidigt eftersom dem försvann lite fort den här veckan. Även om det bara är småsaker så gör det väldigt stor skillnad för mig för jag har någon trygghet och stabilitet i den här kaosiga staden. Jag har hört om så många som hamnat helt fel och bara känner sig som "tjänstefolk" och då bor dem till och med med familjen. Jag bor själv men tycker ändå att deras hus känns mer som hemma än min egen lägenhet. (Mest hemma är fortfarande Gebers såklart).

En annan sak jag funderat på är att jag tror att jag behöver ett sånt här lugnt jobb för att vilja bo i London. Hade jag bott i Stockholm hade nog samma jobb gjort mig totalt uttråkad, eftersom det är så rutinmässigt. Men nu använder jag vardagarna till att slappna av och hinna reflektera helgerna, tvärtemot till vad de flesta nog gör. Att tillexempel ha en och en halvtimma mitt på dagen till att bara göra ingenting är jätte skönt!

Oftast sover jag i och för sig bort en timma eller så. Fast idag sov jag bara 20 min. Det är väldigt stor skillnad beroende på hur jag sovit på natten. Ibland slumrar jag bara till och vaknar av mig själv efter ett tag medan jag ibland somnar och sover så djupt att jag inte vet var jag är när alarmet ringer.

Nej, nu ska jag dricka upp mitt te och sen är det dags att väcka lilltjejen så att hon kan somna inatt. Två dagar kvar till Sthlm nu!

xxx

 


Kommentarer
Postat av: benzon

fina ord tjejen. du har ett stort hjärta!

2011-10-18 @ 21:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0