Surdegsbröd, sommarvärme och inlåst

Jag sitter barnvakt just nu, och då är det ju helt perfekt att kunna blogga genom mobilen. Jag och Sarah har haft en riktigt mysig dag i sommarvärmen (här har varit mer än 25 grader idag). Vi började med att gå runt på borough Market, som vi båda enades är Londons bästa marknad. Vi provsmakade massor och köpte sen lite lunch. Jag köpte också med mig ett riktigt gott surdegsbröd, det som finns i dem vanliga affärerna är rätt tråkiga. När vi kände oss klara på borough tog vi northern line upp till Hampstead och gick runt lite där. Det är så väldigt lugnt och mysigt där så det kändes nästan som att åka ut på landet till nån liten by. Vi avslutade med att bara ligga och njuta av solen på hampstead Heath som måste vara Londons härligaste park, där går till och med att bada. Efter det fick vi skynda oss hem, med varsin frappuccino för att svalka oss i tunnelbanan, för middag och dusch innan barnvaktsjobb respektive utgång.

Värmen kom typ samtidigt som Sarah, med andra ord i onsdags. Det känns lite som att varje gång jag har besök är vädret här helt otroligt. Hur som helst, i onsdags när jag slutat träffade jag Sarah och Simone i parken för att ha picknick, dock var det lite felberäknat eftersom det var kolsvart redan när vi kom fram. Dessutom insåg vi, efter en väldigt mysig middag och massa prat i mörkret, att de stängt parken. Vi var alltså inlåsta i parken! Det slutade med att vi klättrade över staketet och kastade över Sarahs väskor. Det var ganska kul måste jag säga, bra början på Sarahs semester.

Igår när jag hade slutat jobba åkte jag bort till London bridge för att försöka komma in på utomhusbion. Tyvärr var jag för sen än då, trots att jag åkte direkt från jobbet. Men Therese som också hade jobbat kom dit, så vi stod och tittade utanför ett tag och gick sen och köpte öl och malteseers och hängde utanför med alla andra som inte kommit in. På grund av det underbara vädret var det ganska många där. När filmen var slut träffade vi dem som var tidiga och lyckats komma in, Sarah, Sophia och Simone, och gick till en pub. Vi stannade inte så länge utan promenerade snart bort till Waterloo och stupade i säng så fort vi kommit hem. Dagen hade dessutom varit ganska stressig eftersom Lukas skulle på ett kalas direkt efter skolan och vi var tvungna att ta en fullproppad och jätte varm buss dit och sen skynda oss hem till kl 18.00.

Nu ska jag också hem och stupa i säng snart. Hoppas ni sover gott därhemma! xxx

 

The scoop

 

Borough Market

 

Hampstead Heath

image description

 


Kommentarer
Postat av: Paula

Hej sötaste flickebarn,

vad kul att se foto på dig också! Hoppas att gäst-tur-vädret håller i sig!

Puss,

mamman

2011-10-01 @ 11:12:38
Postat av: Paula

Och nu väntar vi alla med spänning på den sedvanliga söndagsrapporten!

Puss,

mamman

2011-10-02 @ 21:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0