Tågbanor, guldbaggar och nyårslöften

Siri sover. Lukas är i skolan igen efter två dagar hemma. Båda barnen fick halsont och 40 graders feber i helgen och går nu på antibiotika. Så vi har haft sjukstuga här de senaste dagarna; byggt lego och tågbanor, spelat "finns i sjön", lekt med i-paden, tittat på film och ätit massa yoghurt. I måndags var vi i parken en halvtimma, igår inte alls. Det är svårt att hålla två barn sysselsatta och lugna när de både har för mycket energi och är sjuka och trötta. Vi har i alla fall haft det mysigt, även om det snabbt märks att det tar betydligt mer på krafterna att ha båda hemma hela dagen jämfört med bara Siri.

Trots det har jag hållit igång på kvällarna också. I måndags kom Emelie över och vi såg på Guldbaggegalan på svtplay och åt svensk choklad. Jag hade typ inte sett någon av filmerna vilket kanske inte är så konstigt eftersom jag varit här hela året. Igår var jag på gymmet för första gången på fem veckor. Det var helt smockfullt, många som har nyårslöftet att komma i form, hoppas bara att de ger upp snart för jag tyckte bättre om det innan jul när jag aldrig behövde köa till maskinerna. Jag hann bara med 10 min cykling och 20 min löpning (vilket i och för sig räckte efter uppehåll och sjukdomar) innan jag skyndade mig hem, duschade, slängde i mig en macka och gick bort mot tåget. Tjugo minuter senare var jag på The Bedford i Balham med Pia, Alena och Sanni där Jamie Lawson spelade. Han är helt fantastisk och jag älskar det faktum att the Bedford har livemusik varje vardagskväll helt gratis. Allt jag betalade för var ölen jag drack. Ikväll ska jag bara hem och ta det lugnt, skypa med några vänner och lägga upp bilderna från helgen. Imorgon blir det middag med Josefina som snart åker till Nepal och volontärarbetar och sen är det helg igen.

xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0