Udda tekoppar och ensamma spiraltrappor

Nu kommer helguppdateringen, bättre sent än aldrig. I fredags jobbade jag så då hände inte så mycket spännande. Var i och för sig på bio med Pia på kvällen och såg "War Horse" som jag verkligen kan rekommendera. Efteråt kändes det som att jag suttit och hållit andan under hela filmen (2 timmar), väldigt gripande och vacker. Resten av helgen hände det här:

Lördag:



Jag tog med mig dem här två tjejerna och begav mig till Richmond som jag hört av flera skulle vara väldigt mysigt.


Efter en timmas bussfärd för att komma dit så satte vi oss på första bästa café för att äta lunch.


Stället hette "The Tea Box" och hade, liksom namnet avslöjar, massa olika teér som serverades i udda koppar och med en "tea timer". Väldigt mysigt.


Efter lunchen promenerade vi genom stadskärnan och bort mot Temsen. Vi passerade en stor äng..


...och ett gammalt järnvägsspår med vackra valv.


Längst vid Themsen fanns det massa husbåtar och en fin promenadväg.


Det var ganska fint att gå där och titta på människorna, båtarna och fåglarna.


Efter ett litet tag kom vi till en skylt där det stod "café" med en pil in mot det här pyttelilla valvet. Jag tyckte det såg väldigt spännande ut och ville såklart gå dit.


Valvet visade sig bara vara en gångväg under vägen medan själva caféet låg uppe på en kulle.


Det visade sig vara ett fairtrade café...


...med en veganmeny...


...och massa rolig inredning. Inte helt illa.


Resten av dagen gick vi runt i Richmonds stadskärna och tittade i lite butiker. Kvällen spenderade vi hos Alena med paj och film.

Söndag:

Dagen började med brunch på "Le Pain Quotidien" vid London Bridge med Karolina. Yoghurt med bär, croissant och cappucino. Är det helg så är det.


Mätta och belåtna gick vi runt lite i området som är fullt med gamla vackra byggnader och historiska platser. Bland annat fanns där mitt i alltihop en ensam spiraltrappa.


När det var dags för Karolina att åka hem för att helgfixa så åkte jag till Balham och mötte upp "tyska maffian" som jag så fint kallar dem. Jag hittade dem såklart på Bertie and Boo där dem är som fastklistrade. Vi gick runt lite i Balham och gick sen till en pub för att se Arsenal mot Manchester United eftersom Pia är ett stort Arsenal fan. Och ska vi vara ärliga så finns det ju inte något mycket mer engelskt att göra än att se fotboll på en pub. Tyvärr vann fel lag och jag åkte hem för att sörja, eller snarare mysa med te, choklad och fin musik.

xxx

Kommentarer
Postat av: Paula

Fina bilder men för lite uppdatering och kontakt :(



Merönskande

mamma

2012-01-30 @ 22:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0