Cyklar och smycken

Nu har alla åkt, först familjen igår förmiddag, sen Anna imorse och Linnéa på eftermiddagen. Det blev väldigt tomt och ensamt här. Som tur var tyckte Amanda också att det var lite ensamt så hon kom hit så vi kunde vara ensamma tillsammans. Vi har lagat ratatouille med råris och tittat på Sex and the city, inte alls särskilt ensam faktiskt utan väldigt trevligt. Helgen har också varit väldigt trevlig.

I lördags hyrde vi cyklar vid Waterloo och cyklade sen i vänstertrafik förbi alla turistbyggnader till Green Park. Där åt vi lunch och njöt av det fina vädret innan vi tog oss vidare till Hyde Park som jag av någon anledning aldrig varit i förut. Helt plötsligt började det ösregna så vi tog skydd först i Pret a manger där det var äckligt varmt och sedan i Primark. Efter nån halvtimma ungefär hade det slutat så vi tog en buss ner till en jätte mysig restaurang för middag. Efter det mötte jag, Anna och Linnéa upp Annas kompisar medan familjen åkte och packade.

Anna njuter av sitt kaffe...

...medan Linnéa visar hur stark hon är.

Hela familjen i Green Park

Söndagen blev en marknadsdag. Vi började vid Brick Lane där vi åt lunch med mamma, pappa och Vide innan de satte sig på tåget (som sen blev buss, buss, tåg, båt, tåg). När vi kikat lite där åkte vi vidare till Camden Market där vi gick runt i timmar och fyndade. Jag köpte en ring och ett halsband. Efter fika och middag i Camden åkte vi till soho och tog en drink och sen tog vi oss hemåt för packning och myskväll.

Ungdomarna hänger utanför affären medan föräldrarna betalar maten till resan.

Fina tjejerna i Camden Market.

Linnéa blir ett med statyn.

Idag lämnade vi av Anna vid Victoria Coach Station, åkte in till stan och gjorde lite shopping på Oxford street. Eftersom vi var iväg väldigt tidigt så var det inte riktigt lika fullproppat som det brukar vara. Vi åt lunch i en liten park och tog oss så småningom hemåt för att hämta upp Linnéas väska. Efter en fika i Clapham Junction satte hon sig på ett tåg till Gatwick Airport.

En väldigt mysig helg kort sagt! Nu ska jag sova. Imorgon har jag och Sara planerat en liten utflykt till Brighton innan det är dags att börja jobba igen på onsdag. Dock blir det bara två dagars jobb och sen är det ledigt i fyra dagar igen eftersom kronprinsen ska gifta sig, ett himla jehu är det kring det. Hoppas att ni mår bra och hade en trevlig påsk!