Sol, hav och god mat

Igår var det grått och kallt här (som vanligt när folk som besöker åker hem igen) så jag och Sarah reste till solen. Närmare bestämt tog vi tåget till Brighton en timma bort. Det första vi gjorde var att gå rakt ner till havet som man kunde skymta mellan huset. Jag blev nästan euforisk av att få vara vid vattnet igen, har nog saknat det mer än jag visste. Vi köpte lite lunch och satte oss på stranden och sen låg vi där i flera timmar och bara njöt av solen och livet. När vi tyckte att vi gjort ingenting tillräckligt länge gick vi ner till vattnet och badade fötterna, det var absolut iskallt men samtidigt helt otroligt härligt. Sen traskade vi vidare för att se lite av stan också, vi hamnade i trånga gränder och fina affärer och bestämde oss för att vi nog gärna skulle bo där. När vi började bli hungriga igen kikade vi in på varenda krog och restaurang och hittade tillslut Jamie Olivers Italian. Och eftersom Sarah jobbar på just en sådan i Covent Garden så fick vi 50 procent rabatt. Det blev bröd, världens godaste oliver, nachos, bruschetta med soltorkade tomater och en smarrig pastapestorätt, allt för bara 100 kr, inte illa alls. Vi avslutade dagen på en pub där Manchester United spelade och alla stog och svor och hejade mot tv:n. Sen tog vi tåget hem. Det var en fantastiskt härlig dag, som en liten minisemester, med sol och god mat och absolut inget speciellt att göra.

xxx


Kommentarer
Postat av: Simpaaaaaaaaaan

Åhh det ser helt fantastiskt ut! Dit får du ta mig när jag kommer ;). Puss & kram du fina!!!

2011-04-28 @ 00:45:14
URL: http://saganomsimone.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vad mysigt! Satt och bläddrade i hsb tidningen och plötsligt såg jag sidan med dig haha! Kul överaskning :-) puss sötis

2011-04-28 @ 20:43:01
URL: http://Linneakarlgren.devote.se
Postat av: Farmor

Tack älskade barnbarn för dina härligt levande medryckande underbara berättelser. Jag hänger med! - speciellt i Brighton där jag var för 51 år sedan - samma känsla, samma upplevelser.

Kram Farmor

2011-04-30 @ 21:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0