Att bo i väskor, björnbär och nya favvofiket

Okej, tillbaka i London igen. Visserligen var det två veckor sedan men här kommer en liten sammanfattning och några bilder. Mest fokus har legat på att hitta boende sen jag kom tillbaka. Det har gått bra att bo hos familjen, men det blir lite jobbigt i längden att ha alla saker i väskor och väckas av skrik på morgonen. Nu har jag i alla fall nästan med säkerhet hittat ett ställe. Jag var och tittade på en väldigt fin och fräsch lägenhet, relativt stort rum med dubbelsäng och mysigt vardagsrum. Enda problemet är att jag inte har träffat dem jag ska bo med så det ska jag göra på måndag innan jag vill säga 100% ja. Tyvärr kan jag inte flytta in förrän i September så jag får bo här ett par veckor till, men det är ändå skönt att ha hittat något. Jag har också träffat lite nya människor. En fransk tjej som heter Sandy och som pratar väldigt fort så jag ibland inte riktigt förstår men som ändå är trevlig. Och en tysk tjej som heter Pia som jag kommer jätte bra överens om och har umgåtts med en hel del. Förutom dem har jag träffat Therese en hel del, som jag träffade i våras men bara ett par gånger. Sist men inte minst, kanske till och med mest, har jag jobbat. Lukas har fortfarande sommarlov så jag har båda barnen hela dagarna, men den här veckan har han haft tennis varje dag mellan 10-12 så då har det varit ganska lugnt i alla fall. Har inte blivit så många foton men här kommer några i alla fall.


En dag plockade vi massor av björnbär och gjorde en äppel- och björnbärspaj. Sen dess har Lukas varje dag efter tennisen sagt; "Can we pick som blackberries?", så häromdagen så bakade vi choklad- och björnbärsmuffins också.


Här har ni Pia. Vi har mest setts på southbank och ätit och fikat men förra helgen bestämde vi oss för att shoppa lite och åkte till Londons största shoppingcenter; Westfield. Det kändes som att vara tillbaka i USA, det till och med luktade likadant som i alla malls i New Jersey. (Då tänkte jag på dig, Helen. Och vet du vad mer? Jag hittade Yankee Candles idag!!!)


Förutom att shoppa så sov jag över hos Therese förra helgen när vi skulle ut. Hon bor i Wimbledon och på vägen till henne gick vi förbi den här gatan. Well, I guess it's good enough to live att goodenough road, maybe not the best, but good enough.


Idag var jag i Balham där Pia bor, där har de två jätte mysiga fik. Det här är Bernie and Boo, mitt nya favoritfik.


Hela stället var fullt med böcker och fina bakverk.


Här är det andra som jag inte minns vad det hette, men de hade massa ekologisk mat och sålde även kläder och saker. Det är nästan så att jag önskade att jag bodde i Balham.

Nu är jag ensam i huset, familjen har åkt till "farmor" över helgen. Ska bli så skönt att sova länge imorgon och att få ha lite lugn och ro ett tag. Nu ska jag sätta på en film och sen ska jag krypa ner i sängen.

xxx

Kommentarer
Postat av: Farmor

Min älskling

Det låter som om du bestämt dig för var du vill bo. Jag tycker som du och pappa får tycka som han.

Nu har jag också sett de underbara bilderna från Norge och Lysefjorden. När du var 4 år satt du i mitt knä där längst fram i fören på Cassiopeia och vi två såg "allt före Vide, mamma, pappa o farfar" för vi satt först.

Natti, kram o ses snart!

Farmor

2011-08-20 @ 22:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0