Hembakade biskvier, bag of cherries och kids box

Ganska ofta när jag går ut med vännerna i London säger jag "Har ni tänkt på en sak... VI ÄR I LONDON", bara för att jag just i det ögonblicket inser att vi faktiskt är i London, till och med bor i London, och att det är väldigt häftigt. Nu när vi var på Heatrow sa jag flera gånger om "Jag ska till Stockholm, jag ska till Stockholm", som om de andra på flyget inte också skulle det. Men det är bara för att jag var så lycklig över att få åka hem. Att flytta till London har inte bara gjort att jag fått upptäcka en helt ny stad utan också att jag lärt mig uppskatta min gamla stad och de små vardagliga sakerna med att vara hemma hos min familj. Nu ikväll har vi ätit pasta med spenat på balkongen, tittat på film på tv6, ätit hembakade biskvier och nu ligger jag i min säng. Inte så märkvärdigt kanske, men jag njuter verkligen av det för att det inte längre är min vardag.

Nog om det, veckan som gått har verkligen varit hektisk. Jag har nog inte skrivit det i bloggen tidigare men för två veckor sen fick jag reda på att jag var tvungen att flytta ut ur huset jag bott i eftersom det plötsligt var tvugnet att säljas. Som tur var så sammanföll det ju med min Sverige vistelse så jag kunde bara lämna alla saker hos Nathalie och familjen. Men jag har ändå behövt packa ihop alla mina saker (vilket är mycket, tro mig) och letat som en galning efter nytt boende till när jag ska tillbaka. Jag har inte hittat något än men har en del på G och i början kommer jag få bo hos familjen. Det är inte som att jag hamnar på ett vandrarhem eller på gatan. Samtidigt har jag ju haft besök av Erika och Helen och velat umgås så mycket som möjligt med dem. Jag fick inte riktigt till det så mycket som jag hade velat men jag hoppas att de är nöjda med sitt besök i alla fall. Jag tyckte i alla fall att det var helt underbart att ha dem hos mig, det behövdes under en sådan jobbig vecka. Annars hade jag dessutom inte haft någonstans att bo sista natten eftersom jag smet in på deras hotelrum. Här kommer i alla fall lite bilder, jag har för första gången lekt lite med photoshop i telefonen, vad tycker ni?


På vägen till närmsta parkleken finns en sådan väldigt fin vägg som jag länge tänkt fota, och nu blev det äntligen av. Jag har jobbat hela veckan men tyvärr inte känt mig riktigt fokuserad, samlar energi nu för att kunna vara en bättre nanny när vi åker tillbaka.


I fredags var vi ute, vi gick till Pascha vid Victoria. Bra musik, bra drag, mycket folk och världens bästa sällskap.


Efterrätt på flygplanet hem; Cherries!


Erika hade pratat så mycket om en Kids box som de hade tänkt köpa på vägen till London så när hon sov så passade jag och Helen på attt köpa en till henne.


I lådan fanns massa godis, precis sånt som alla åt när de var små. (Förutom jag, eftersom jag bara fick godis som smakade rödbeta av mina föräldrar)


Borta bra men hemma bäst, Stockholm!

Nu när jag är hemma hoppas jag att vi ses snart! But until then...

xxx

Kommentarer
Postat av: Erika

Ni e så fina! Tack för boxen!

2011-07-18 @ 23:52:18
URL: http://type.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0