Bananglassar, bikakor och besök

Igår gick jag och Siri direkt till Wandsworth park när vi hade lämnat Lukas i skolan. Den ligger väldigt nära hans skola och precis vid Themsen. Vi började med att leka lite i parkleken men gick ganska snart till det lilla cafeét som ligger mitt i. Jag köpte mig en kaffe och sen satte vi oss på en filt i gräset. Siri fick äppelbitar och vatten som jag hade med till henne. Vi hade det väldigt mysigt i den extrema hettan. Efter fikat lekte vi ett tag till och sen gick vi hem längs floden för lite vattenlek i deras trädgård.



Eftermiddagen försvann snabbt med vila, hämta i skolan och lek i närmaste parkleken. När vi kom hem gjorde vi bananglassar, hur enkelt som helst, mycket nyttigare än vanlig glass och barnen älskade det. Vi satte helt enkelt halva bananer på glasspinnar och la in i frysen.

Idag var det morgonfika, sångstund och vanliga parkleken som gällde. När jag hämtade Lukas hade de gjort små kakor i form av bin i skolan, kakan försvann såklart fort men jag hann i alla fall fånga ett foto på det. Dock hade stackarn redan blivit av med vingarna.



När vi kom hem fortsatte pysslandet. Jag och Lukas gjorde en krokodil av en gammal äggkartong, det var faktiskt hans idé, han sparade den häromdagen när vi gjorde en pajdeg. Under tiden satt Siri och ritade och pillade med alla pennor och penslar.

På kvällen, både igår och idag, har jag haft min dramaclass. Vi har visat våra monologer/dialoger för varandra, fått feedback och visat dem igen. Det har faktiskt gått riktigt bra, jag trivs med att få agera igen och jag fick jätte bra kritik vilket såklart värmer. Jag har mest varit nervös över språket, men så fort jag började spela så slutade jag tänka på uttal och stakningar och gick bara in i rollen, ungefär som med vanlig nervositet. Tyvärr var det vår sista lektion idag och det känns lite tråkigt för jag har verkligen trivts med i att kunna gå in en annan värld några timmar varje vecka. Jag är i alla fall verkligen nöjd med att jag valde att ta den här kursen, vilket jag väl får tacka mamma och pappa för eftersom de övertygade mig att välja drama istället för english grammar.



Det senaste dygnet har det gått från 33 grader och stekande sol till gråa moln, regn och åska här. Vädret är verkligen ombytligt här. Så till er som ska komma hit och besöka mig måste jag tyvärr meddela att jag har absolut ingen aning om vad ni ska ha med er, det kan vara allt från jacka till paraply till svalaste sommarklänningen. Fast paraply behöver ni inte för jag har numera tre stycken eftersom Sarah och Amanda lämnade varsit. Jag kommer ha massa besök nu innan min semester. På torsdag kommer mormor och Alf hit och stannar över helgen. Vi ska gå på museum, se en musikal och kanske ta en båt längs themsen eller åka till Brighton. Tror att det blir en riktigt mysig helg och jag ser verkligen fram emot att ha dem här. Sen helgen efter det kommer Helen och Erika tillbaka och de stannar en hel vecka och sen tar vi flyget till Sverige tillsammans. Kan tänka mig att det blir en hel del shopping och ut och dansa då. Och så har vi bokat biljetter till Harry Potter premiären, can't wait! Det är jag och Erika som är nördarna, Helen får bara snällt följa med.

Ta hand om er! xxx


Kommentarer
Postat av: Amanda

Låter som att du har det illa mysigt lider dock lite med stackaren som du tvingar på mitt bebisparsply haha för övrigt blommiga cath kidston väskan är redan en favorit då köp en du kommer inte ångra dig! Saknar dig!

2011-06-29 @ 15:53:59
Postat av: Helen

vaddå?? jag tkr ju också om Pottan :P See yah soon <3

2011-07-03 @ 19:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0