Bussresa och... Skåne (!?!)

När jag skriver det här sitter jag på bussen på väg till Bryssel. Vi skulle ha varit framme för 80 minuter sen men har suttit fast i bilkö. Nu har vi precis åkt förbi en olycksplats eller liknade så nu blir det lite fart igen i alla fall. Förutom förseningen har resan gått bra. Jag har läst, kollat på ”Bröllopsfotografen” och sovit. Ungefär efter halva resan åkte bussen upp på ett gigantiskt tåg som tog oss genom ”Europatunneln”. Det kändes väldigt surrealistiskt när vi efter en timma i mörker åkte ut i något som såg ut som Skåne (platt med åkrar och vindkraftverk) men som såklart var Frankrike. Jag tycker att det är lite häftigt att de har byggt en tunnel som går under vattnet ändå från England till resten av Europa, det känns som ett bra steg mot att minska på flyget. Nu måste jag sluta skriva för jag tror att vi börjar närma oss målet. Lägger upp det här nästa gång jag får internet.

xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0