Första dagen

Idag har jag börjat jobba på riktigt, föräldrarna var på jobbet och jag tog hand om barnen med andra ord. Jag har faktiskt längtat lite efter det, att få komma igång och komma in i en vardag, det är ju trots allt först då det verkligen kommer kännas som att jag bor här och inte är här på semester.

Det har gått väldigt bra, över förväntan, ingen gråt, inget bråk, inga skador. Den enda motgången på hela dagen var när Lukas inte ville stänga av tvn när det var middag, betydligt värre kunde det ha varit. På förmiddagen, efter att vi lämnat Lukas på skolan, gick jag och Siri till parken där vi mötte upp Amanda och hennes "au pair barn" William. Det var verkligen hur härligt som helst, solen sken och det kändes som typ 15 grader, vet inte om det var det, men när vi lekte i parken kunde jag i alla fall slänga av mig jackan. Efter lunch somnade Siri utan problem, likadant gjorde jag, lite trött var jag nog allt. När vi vaknade var det nästan genast dags att hämta Lukas. Eftersom vädret var så härligt så gick vi sedan alla tre till en annan lite mindre park som ligger nästan precis där de bor. Vi gungade och lekte kurragömma och Lukas var så duktig på det så jag en av gångerna nästan trodde att han hade försvunnit, det var lite småläskigt sådär. Sen blev det middag och så var det den arbetsdagen.

Imorgon blir det sångstund och parken om vädret håller i sig, även då med Amanda och William. Det är väldigt kul att ha träffat någon som ändå bor relativt nära, så jag har någon att göra saker med barnen med. William är dessutom också 1 år gammal, så de är i nästan samma ålder, kanske ett litet kärlekspar i framtiden? Förhoppningsvis i alla fall kompisar.

Take care! xxx

Kommentarer
Postat av: Farmor

Det var förstås här jag skulle ha skrivit det jag skrev i förra inlägget.

Men kram ändå!

2011-03-08 @ 17:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0