Slottsgårdar, ånglok, flygplan och dementorer

Blev väl inte riktigt som jag skrev sist. Jag har inte direkt uppdaterat oftare, däremot fick jag massa fina kommentarer, så tack för det! Nu tänkte jag i alla fall äntligen berätta om min helg i Lincoln.


Jag och Sarah tog tåget fredag förmiddag från Kings Cross och blev sen hämtade vid Newark station av grandpa Bob. Han är farfar till barnen som Amelie tar hand om och tar med henne på massa äventyr. Han släppte av oss inne i Lincoln så vi kunde gå omkring där tills Amelie slutat jobba. Vi klättrade (backen var jätte brant) upp till Lincolns katedral och slott som är det man "ska se" i Lincoln. Det var verkligen vackert och utsikten var helt underbar uppe från slottsmuren. Vid femtiden kom Amelie och hämtade oss med bilen, vi åt tacos hemma hos dem och sen på kvällen träffade var vi på fest hos några svenska studenter. (Ser ni att två av bilderna är nästan likadana fast med helt olika färger? Den ena är tagen med kamera och den andra med min iphone, lite konstigt att det blir så olika)


På lördagen tog Grandpa Bob med oss på ett litet äventyr, han körde oss ytterliggare två timmar norrut och placerade oss sen på ett ånglokståg. Det var väldigt häftigt, det kändes som att hamna några hundra år bakåt i tiden och naturen som vi åkte igenom var så otroligt vacker. Harry Potter nördar som jag och Amelie är så tyckte vi att det kändes som att åka på Hogwarts express. Och övertrötta som vi alla var så blev det snart en massa flams och skratt kring ämnet, det hela slutade med att jag spelade dementor och Amelie spelade Harry Potter. Dessutom var vi nära att fråga kvinnan som kom med en matvagn om de hade "hoppande chokladgrodor med kort på Dumbledor i". Tror inte jag har skrattat så mycket på flera månader. Väl framme med tåget plockade Bob upp oss igen och vi fortsatte till Whitby och sen Scarborough som är små semesterbyar vid kusten. På kvällen bestämde vi oss för italiensk restaurang och "Something Borrowed" på bio.




Söndagen inledde vi med english breakfast och klippning. Amelie gick frisör på gymnasiet och fick därför äran att klippa både mig och Sarah. Sen bar det av på ännu mera äventyr. Bob har nämligen byggt ett eget flygplan som Amelie har fått flyga i några gånger, och nu var det vår tur. Efter att ha "klickat" på vingarna så var flygplanet redo och jag och Sarah var om möjligt ännu nervösare. Det finns bara plats för två stycken i flygplanet så Sarah fick börja. Efter 30 min kom hon tillbaka och hennes första kommentar var "Jag var sååå nära att spy" och det första instruktionerna jag fick var "There is a bag if you need to puke". Well thank you. Som tur var så mådde jag knappt illa, jag tyckte bara att det var helt fantastiskt. Vi tog en tur förbi katedralen så att jag skulle kunna fota den och sen fick jag testa att styra lite. Spaken var väldigt känslig så det var lite knepigt, minsta rörelse fick planet att gå upp, ner eller till sidan. Först när vi kom ner igen så kände jag mig lite skakig, dessutom hade jag värsta adrenalinkicken.

Tyvärr så var helgen sen slut, så jag och Sarah tog tåget tillbaka igen. Men vilken otrolig helg! Den här helgen blir nog lite lugnare. Nu ska jag sova! xxx

Kommentarer
Postat av: Paula

Det ser helt underbart ut! att "klicka på vingarna" låter nästan lika läskigt som english breakfast, men du verkar ju ha klarat båda delarna galant.



Hade du någon koll på var vi kan ha fler gamla foton?



Puss,

mamman

2011-05-15 @ 09:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0