Stoppställen och bananbrödmuffins

Såg att mamma efterfrågade den traditionella söndagsuppdateringen, tyvärr så uteblev ju den. Eftersom Sarah är här så känns det lite osocialt och sätta sig vid datorn. Men den kommer, antagligen imorgon för då har jag en kväll mellan besöken. Just nu sitter jag i familjens kök och då blir det lite för mycket att skriva om hela helgen. Däremot tänkte jag skriva om vad vi gjort idag.

Imorse kom en av Lukas klasskompisar hit. Hennes mamma skulle till läkaren så vi hjälpte till lite och tog henne till skolan. När Nathalie frågade om det var okej så blev jag ändå lite fundersam, Lukas kan bli ganska tävlingsinriktad med andra barn och vägen till skolan är väldigt trafikerad. Men det gick hur bra som helst, hon var jätte lugn så jag tror nästan han blev lugnare av det. Lukas sprang iväg några gånger men stannade vid varje "stoppställe" som han och jag bestämt tidigare och väntade där för att visa för sin kompis. Hon sprang med ibland och gick ibland bara bredvid mig trots att Lukas sa "let's race".

Efter det har jag och Siri varit ett litet tag i parken och sjungit på biblioteket. Eftersom det är lite kallare idag så gick vi hem efteråt och bakade bananbröd i muffins form. Familjen hade massa övermogna bananer och det var en annan aupair som gav mig tipset för ett tag sen. Ganska smart som mellis till barnen eftersom det inte är så jätte onyttigt. I och för sig är det lite socker i, men som de säger i Centralskolan "I GI är det det dolda sockret man ska akta sig för och det här är ju inte dolt för mig för det är ju jag som har bakat det".

xx

 


Kommentarer
Postat av: mormor

Kan du skriva recept på bananmuffins ? Jag brukar ha överblivna bananer i grytor med lök till sedan passar de till vad som helst. På Madeira och La Gomera har de bananer till nästan allt eftersom de har så stora bananodlingar. Det är härligt att gå inne i bananskogen. Kram mormor

2011-10-05 @ 18:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0