Julklappstips, bebismys och flugsvampar

Nu är jag tillbaka i London efter en helt underbar helg i Stockholm. Ibland önskar jag verkligen att de två städer som jag kallar hem låg lite närmare varandra. Även om det går fort så vore det så otroligt skönt att slippa det där hemska flyget. Typ tre timmar med tåg istället vore väl bra?! Jultomten, om du finns, så önskar jag mig det i julklapp.

Fredag:

Så fort jag vaknade åkte jag in till gamla stan i den kungliga hufvudstaden och mysigaste fiket där, Mineur. Där satt minst lika mysiga Helene och väntade. Vi åt lite lunch och satt och snackade om allt möjligt, eller för att använda en mer korrekt engelsk term "we were catching up", eftersom vi faktiskt inte setts på evigheter.


Efter ett par timmar behövde Helene bege sig, antagligen för att plöja igenom nån av sina tjocka skolböcker, så jag promenerade mot Hötorget och njöt av att vara i Stockholm. Ni som bor där kanske inte ser det, men Stockholm är så otroligt vackert på hösten. (Annars också förresten)


Efter ett tag dök den här glada tjejen upp, hon var nog lite förvånad över att se mig.


Vi började med varm choklad och kanelbulle i Kungsan men hamnade sen ändå på ett fik eftersom vi behövde wi-fi och toaletter.


Några timmar senare kom Erika och Hemliga-Helen (som inte vill vara med på kort) också och vi åt allihopa middag på en thairestaurang och tog sedan ett glas öl/vin på debaser. När jag kom hem på kvällen gick jag och mamma och hälsade på våra grannar som nyss har fått en liten. Vi spenderade säkert två timmar där med te och bebis-mys.

Lördag:

Dagen efter drog jag med mig hela familjen ut på landet.


Vi drog i vår tur med oss halva släkten på promenad i de höstiga skogarna.


Sara var med!


Och Beata! Mina fina fina kusiner.


Vi hittade massor av svampar, några var med ätliga än den här.


Farmor, Sara och Beata vid ekoklippan där det (tro det eller ej) ekar.


Resten av sällskapet; Farfar, Vide, Pappa och mamma som kikar fram lite bakom.


Jag hann dessutom bygga torn med mina småkusiner Adam och Anton innan det var dags att åka tillbaka in till stan för avskedsfest hos Linnéa och Niclas.

Söndag:

Morgonen började med frukost på torpet och sen in till stan för lunch på söder med tjejerna. För min del låg frukosten dock lite för nära inpå så jag nöjde mig med te. Helen var förresten också med, men hon fortsatte vara hemlig.


Efter lunchen försvann Linnéa hem för familjefika medan jag, Erika och Helen gick vidare.


Vi promenerade längs skeppsbron och njöt av solen och avslutade sedan på Espresso House lagom tills jag hunnit bli hungrig.


På kvällen åkte jag hem för veganmatlag som är en av dem saker (människor kommer före) jag saknar mest härborta. Jag hann också förbi och hälsa på mina nya grannar/gamla barnvaktsbarn.

Måndag:
Idag blev det inte många foton tagna men jag har ändå hunnit med en del. Efter frukosten tog jag bilen (som jag saknat att köra!) till mitt gamla dagis, alltså där jag jobbade förut och där Erika och Linnéa jobbar nu. Jag var inte där så länge men hann ändå vara med på Linnéas rast och hälsa på alla. När jag kom tillbaka tog jag genast med mig mamma och pappa och grannar med världens minsta och sötaste bebis på promenad. Efter det hann jag precis med lunch och lite sista bebis-mys innan det var dags att börja bege sig till flyget.

Och vet ni vad jag ska göra nu då? Sova! (Suprise)

Gonatt och xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0